اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای استان البرز:

تاسیسات آب و فاضلاب مسکن مهر البرز در حال انجام است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: تأسیسات آب و فاضلاب واحدهای مسکن مهر این استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در حال انجام است.

تاسیسات آب و فاضلاب مسکن مهر البرز در حال انجام است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان البرز، حسین نوری گفت: با وجود گذشت حدود دو سال از آغاز اجرای عملیات آب‌رسانی به بیش از 82 هزار واحد مسکن مهر در استان البرز، طرح‌های این شرکت در بخش‌های مختلف تامین و توزیع آب شرب و جمع‌آوری و دفع فاضلاب پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته است.
وی اظهار داشت: اکنون 50 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد، 15 هزار و 301 واحد در شهرک ابریشم چهارباغ، 10 هزار و 988 واحد در ماهدشت، ۳ هزار و 450 در قوچ‌ حصار نظر‌آباد و دو هزار و 500 واحد در شهر اشتهارد این استان در حال ساخت است که جمعیتی بالغ بر 288 هزار نفر را در خود جای خواهند داد.
نوری ابراز داشت: مجموع اعتبارات لازم برای احداث و اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب واحدهای مسکن مهر استان یک هزار و 150میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: این اعتبارات توسط دولت، استانداری و شرکت آبفای البرز (از محل فروش انشعاب‌ها) به صورت همسان تأمین می‌شود که تاکنون بخشی از سهم دولت به میزان 352 میلیارد ریال جذب و هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: برای آب‌رسانی به واحدهای مسکن مهر استان لازم است 220 کیلومتر شبکه اصلی توزیع آب، 77 کیلومتر خطوط انتقال و جمع‌آوری آب، 95 هزار متر مکعب حجم مخازن ذخیره آب، 43 حلقه چاه عمیق حفر و تجهیز شود.
نوری ادامه داد: در بخش فاضلاب نیز باید تا 205 کیلومتر شبکه فرعی، 23 کیلومتر شبکه اصلی، 18 هزار متر مکعب در روز ظرفیت ایستگاه پمپاژ، 56 کیلومتر خطوط انتقال به همراه چهار تصفیه‌خانه با مجموع ظرفیت تصفیه 69 هزار متر مکعب در شبانه‌روز ایجاد شود.
وی افزود: تاکنون 55 درصد از شبکه اصلی آب، 77 درصد از خطوط انتقال آب، 50 درصد از چاه‌ها، 50 درصد از حجم مخازن اجرا و تعداد سه هزار و 460 فقره انشعاب آب واگذار و نصب و تعداد 550 فقره نیز در شهر ماهدشت و شهرک ابریشم آب رسانی شده و به بهره‌برداری رسیده است.
این مسئول با اشاره به عملکرد این شرکت در بخش فاضلاب نیز اذعان داشت: 15 درصد از خطوط انتقال فاضلاب، 27 درصد از شبکه‌های فرعی و 15 درصد از شبکه‌های اصلی اجرا شده و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر جدید هشتگرد و اشتهارد نیز آغاز شده است.
انتهای پیام/۳۰/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول