اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

کتاب "پرتو عشق" در بیرجند رونمایی شد

خبرگزاری فارس: کتاب پرتو عشق که گزیده‌ای از اشعار و خاطرات حضرت امام خمینی (ره) است در بیرجند رونمایی شد.

کتاب "پرتو عشق" در بیرجند رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان جنوبی، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در این راستا گفت: این کتاب مجموعه برگزیده از اشعار و خاطرات حضرت امام خمینی(ره) به همراه 23 شاعر از 23 استان کشور است.
مهدی حبیبی اضافه کرد: این مجموعه شامل 30 خاطره از شخصیت‌های مختلف در زمینه شخصیت، اخلاق و منش امام خمینی(ره)، 30 غزل از سروده‌های ناب امام و 30 سطر از 30 شاعر استان و کشور است که به همت حوزه هنری منتشر شده است.
وی هدف از انتشار مجموعه پرتو عشق را ارج نهادن به مقام حضرت امام(ره) و آشنایی نسل جوان با ایشان دانست.
همچنین نشست تخصصی ادبیات هنر از منظر امام با مشارکت حوزه هنری استان خراسان جنوبی و جهاد دانشگاهی برگزار شد.
رئیس بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی در این نشست گفت: عدم آشنایی با قرآن، دغدغه اصلی تدریس دانشجویان غیر ایرانی است.
منوچهر اکبری ادامه داد: ادبیات هنر از منظر امام خمینی(ره) در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه بزرگترین هنر امام(ره) رهبری ایشان بود، گفت: نزدیکترین شاعر به دیوان امام(ره) حافظ است.
وی اذعان کرد: امام خمینی(ره) هنر را تجلی زیبایی‌های عالم خلقت می‌دانست و برای هنر یک قداست الهی قائل بود به این دلیل که منشأ آن به خالق هستی بر می‌گردد.
رئیس بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی تقویت نمادها و سمبل‌ها را در شعر عرفان از دیگر شاخصه‌های شعر امام(ره) دانست و تصریح کرد: قبل از امام(ره) در بین بعضی عرفا نگاه به اشعار حافظ و مولانا نگاه بد بینانه‌ای بود اما امام(ره) به دلیل اعتقاد، علاقه و نگاه متفاوت خود، از اشعار این شاعران به نیکی و احترام یاد می‌کردند.
اکبری تصریح کرد: امام خمینی(ره) کتاب مصباح‌الهدایه را در سن 21 سالگی ترجمه کرد و بر آن شرح نوشت به گونه‌ای که اهل فضل روزگار را اقرار به اجتهاد امام کردند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه سبب موفقیت امام(ره) در عرفان گشت، عرفان عملی ایشان بود به گونه‌ای که به نهایت عرفان که خدمت به خلق است، دست یافتند.
رئیس بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی یادآور شد: شجاعت، ساده زیستی، ارتباط با مردم، ترک تعلقات دنیا و خانواده دوستی امام(ره) نشان از طی مراحل عرفان توسط ایشان است.
اکبری گفت: یکی از رسالت های بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی تالیف دایره‌‌المعارف در تمامی زمینه‌ها است که در این راستا سال گذشته «دانشنامه کار آفرینی» برنده کتاب سال شد.
وی خاطر نشان کرد: دانشنامه ریاضی، کارآفرینی و اقتصاد تاکنون به چاپ رسیده و دانشنامه بسیج، آزادگان و پلیس در حال چاپ است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول