اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کشور:

حوزه هنری مأمنی برای هنرمندان است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کشور گفت: حوزه هنری نه تنها مأمنی برای هنرمندان اصفهان بلکه برای کل هنرمندان کشور است.

حوزه هنری مأمنی برای هنرمندان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در حاشیه مراسم افتتاحیه سالن سوره اصفهان به عنوان سینمای کودک، نشست رئیس حوزه هنری کشور با هنرمندان اصفهانی رشته‌های تجسمی، خوشنویسی، موسیقی، گرافیک، کاریکاتور، موسیقی و تصویر در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.
در این نشست محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری کشور گفت: حوزه هنری در تلاش است تا در عرصه هنر فعالیت‌های که باید انجام می‌شده را انجام دهد.
وی با اشاره به کارهایی که حوزه هنری اصفهان انجام داده است، بیان داشت: این مرکز آثار خوبی تولید کرده و باید به همه معرفی شود.
رئیس حوزه هنری کشور افزود: باید در زمینه هنرهای مختلف به هوش باشیم که چه اثری از ما بر جای می‌ماند و اصفهان شهری با سابقه طولانی در زمینه هنرهای مختلف است که ارزش‌های آن جور دیگری مطرح می‌شود.
وی تاکید کرد: حوزه هنری مأمنی برای هنرمندان است و برای آشنایی بیشتر با هنرمندان باید مجلس خلوت انسی با هنرمندان و بزرگان هنر اصفهان به صورت ماهیانه و هفتگی برگزار شود.
در ادامه این نشست مدیران خانه‌های گرافیک، کاریکاتور و دفتر طنز، ادبیات، تئاتر، خوشنویسی، موسیقی، تجسمی و دفتر ادبیات پایداری به بیان گزارش فعالیت‌های حوزه هنری اصفهان پرداختند.
امیر مسعود حلاج مدیر نخستین خانه گرافیک کشور در ادامه گفت: خانه گرافیک اصفهان به عنوان نخستین خانه گرافیک کشور در سال 86 آغاز به کار کرد و تاکنون شش جشنواره کشوری اینجا ایران روز عاشورا، یادمان، و اما اصفهان، پوستر انتظار، غدیر ولایت و حروف‌نگاری سوره‌های قلم و علق را برگزار کرده و حاصل جشنواره‌های این خانه پرورش بسیاری از هنرمندان جوان و متعهد در عرصه گرافیک است.
پیام پورفلاح مدیر خانه کاریکاتور و دفتر طنز حوزه هنری استان اصفهان نیز در ادامه افزود: خانه کاریکاتور اصفهان در سال 83 افتتاح و این خانه به مدت 20 سال است که در زمینه آموزش کاریکاتور به هنرجویان فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه از سال 86 تاکنون هرساله نمایشگاه سالانه کاریکاتور را در اصفهان منتشر کرده است، تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به ارائه مجموعه کارت پستال‌ها و شرکت در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی و کسب مقام در آنها اشاره کرد و چاپ کتاب‌های سال دفتر طنز و خانه کاریکاتور از مهم‌ترین انتشارات این واحد است.
علیرضا قدسیه مدیر خانه تئاتر نیز با اشاره به تأسیس خانه تئاتر در سال 85 اضافه کرد: شرایط تولید تئاتر در اصفهان بسیار دشوار است اما با این وجود حوزه هنری این شهر تاکنون موفق به تولید آثار فاخر در زمینه دفاع مقدس و زندگی ائمه شده است.
وی افزود: برگزاری سه دوره جشنواره استانی تئاتر جوان و تولید نمایشنامه‌ها و بزرگداشت هنرهای آئینی نقالی و پرده‌خوانی و برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی توانسته تئاتر را در اصفهان زنده نگه دارد.
در ادامه برخی از اساتید موسیقی اصفهان از جمله استاد بابک منصوری از رئیس حوزه هنری کشور درخواست کردند تا این امکان را فراهم کنند که حوزه هنری بتواند برای انتشار موسیقی مجوز صادر کند.
استاد ظریفی یکی از هنرمندان قلم‌زن هم اظهار داشت: "ه" در هنر به معنای هستی و "ن" به معنای نیستی و "ر" به معنای رهایی است و آزادگی هنرمند مهم‌ترین چیزی است که یک هنرمند باید داشته باشد.
وی ادامه داد: میوه زمانی که می‌رسد از درخت بر روی زمین می‌افتد ولی هنرمند وقتی افتاده و فروتن شد به اوج پختگی می‌رسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول