اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام کاندیداها در 9 حوزه انتخابیه آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ثبت نام کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه انتخابیه آذربایجان غربی آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام کاندیداها در 9 حوزه انتخابیه آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌اللهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آذربایجان غربی 12 نماینده در 9 حوزه انتخابیه استان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند و کاندیداهای انتخاباتی از امروز تا 9 دی به مدت یک هفته فرصت ثبت‌نام دارند.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای 17 شهرستان است، افزود: ثبت‌نام در 9 حوزه انتخابیه انجام می‌شود ولی اجرای انتخابات در تمام شهرها و روستاهای استان صورت می‌گیرد.
فتح‌اللهی ادامه داد: مجلس نهاد قانون‌گذاری است و نقش مهمی در بودجه‌ریزی کشور بر عهده دارد از این رو مردم با انتخاب نمایندگان و وکلای مجلس نقش نظارتی خود را ایفا می‌کنند.
این مسئول با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام کاندیداها، گفت: ارائه گواهی رسمی پذیرش استعفای کاندیداهایی که پست اجرایی داشتند به هنگام ثبت‌نام ضروری است و کاندیداهای انتخابات باید حداقل 30 سال تمام و حداکثر 75 سال سن تمام داشته باشند.
وی اضافه کرد: زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات در هیئت‌های اجرایی پس از اتمام مهلت ثبت‌نام از 10 دی تا 19 دی به مدت ۱۰ روز کاری انجام می‌شود و پس از اعلام نتایج بررسی‌ها، معترضان به رای هیئت اجرایی می‌توانند از 21 تا 24 دی ماه به هیئت نظارت استان اعلام شکایت کنند.
فتح‌اللهی با بیان اینکه از 25 دی تا اول بهمن شکایات داوطلبان رد صلاحیت‌ شده بررسی می‌شود، تصریح کرد: از دوم بهمن تا 21 بهمن نیز زمان دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مورد داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است و از 25 بهمن تا یکم اسفند نیز زمان رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان است.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: وزارت کشور دوم اسفند اسامی نامزدها را به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند و از سوم اسفند ماه نیز اسامی نامزدها توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه منتشر می‌شود.
وی اضافه کرد: کاندیداها از چهارم تا 10 اسفند ماه سال جاری فرصت تبلیغات و ارائه برنامه‌های خود به مردم را دارند.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول