اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی 6 فاز در دست احداث محقق می‌شود

تولید روزانه 325 میلیون مترمکعب گاز شیرین در پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه 325 میلیون متر مکعب گاز شیرین در پارس‌جنوبی خبر داد.

تولید روزانه 325 میلیون مترمکعب گاز شیرین در پارس‌جنوبی
علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و تلاش برای تولید حداکثری و کیفیت‌بخشی به تولید در این مجموعه پالایشگاهی با شتاب مطلوبی انجام می‌شود.
وی افزود: مجتمع گازی پارس جنوبی هم‌اکنون بیش از 43 درصد گاز کشور را تامین می‌کند و با راه‌اندازی فازهای در دست احداث، این رقم افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.
مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 10 فاز در قالب پنج پالایشگاه بزرگ در پارس جنوبی در مدار تولید قرار دارند و روزانه 284 میلیون مترمکعب گاز ترش از مخزن پارس جنوبی دریافت می‌کنند.
شعبان‌پور تصریح کرد: تولید روزانه 175 میلیون متر مکعب گاز شیرین و تولید روزانه 400 هزار بشکه میعانات گازی و تولید روزانه ۳ هزار و 200 تن اتان، بیش از 10 هزار تن ال‌پی‌جی (LPG) و همچنین تولید 1400تن گوگرد از مهم‌ترین تولیدات پالایشگاه‌ها و فازهای فعال در مجتمع گازی است.
وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با تکمیل و راه‌اندازی فازهای جدید در دست احداث، ظرفیت تولید گاز و میعانات گازی در این مجتمع افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه 325 میلیون متر مکعب گاز شیرین در پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: با راه‌اندازی 6 فاز جدید در حال احداث در میدان مشترک گازی پارس جنوبی، تولید گاز شیرین در پارس جنوبی به بیش از 325 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.
شعبان‌پور ادامه داد: با راه‌اندازی فازهای جدید، میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس جنوبی در چهار سال آینده به روزانه 17 میلیارد فوت مکعب یعنی 480 میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد که این امر موجبات افزایش تولید روزانه گاز شیرین به روزانه 325 میلیون متر مکعب را فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی فازهای در دست احداث همچنین میزان تولید گاز ترش خشک برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری به 105 میلیون مترمکعب گاز افزایش می‌یابد.
مدیرعامل مجتمع گازی گفت: تولید روزانه 680 هزار بشکه میعانات گازی، 13 هزار تن اتان، 21هزارتن ال پی جی و ۲ هزار و ۶۰۰ تن گوگرد نیز با راه‌اندازی فازهای در دست اجرا محقق می‌شود.
شعبان‌پور اذعان داشت: امسال شاهد تلاش بسیار خوبی در پارس جنوبی هستیم و بویژه با حضور مهندس قاسمی در راس وزارت نفت، اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول