اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس جنوبی خبر داد:

تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز تصفیه‌شده در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس جنوبی از تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده در فازهای 20 و 21 خبر داد.

تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز تصفیه‌شده در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی
سید پیروز موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار کرد: در سال جهاد اقتصادی شاهد تلاش و فعالیت شبانه‌روزی برای رشد و توسعه پارس جنوبی هستیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.
وی افزود: سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به پارس جنوبی از مهم‌ترین مقاطع تاریخ صنعت نفت است و بعد از این سفر شاهد رشد خوبی در منطقه هستیم.
مدیرعامل پارس جنوبی با اشاره به وضعیت فازهای 20 و 21 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران و با فعالیت چشمگیر شرکت نفت و گاز پارس شاهد رشد قابل‌توجهی در این فازها هستیم.
موسوی از تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده در فازهای 20 و 21 خبر داد و گفت: تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گازتصفیه ‌شده برای مصارف داخلی و بازیافت سالیانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی از مهم‌ترین تولیدات این دو فاز است.
وی اضافه کرد: بازیافت سالیانه 1.05 میلیون تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی گوگردزدایی شده و تثبیت‌شده برای صادرات و بازیافت روزانه 400 تن گوگرد برای صادرات نیز از دیگر تولیدات این فاز است.
این مسئول با اشاره به شرح کار این فازها بیان کرد: ساخت و نصب 2 سکوی سرچاهی مجهز به تسهیلات جداسازی آب، سرویس‌های جانبی، پل ارتباطی و سکوی مشعل، حفر 22 حلقه چاه تولیدی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای احداث این فازها انجام می‌شود.
موسوی افزود: نصب دو رشته لوله دریایی 32 اینچ و دو رشته لوله 4.5 اینچ انتقال گلایکول جمعاً به طول تقریبی 212 کیلومتر و احداث پالایشگاه مستقل تصفیه گاز در منطقه ویژه اقتصادی پارس سایت یک در حوالی بندر عسلویه نیز از دیگر اقدامات مهمی است که برای توسعه فازهای 20 و 21 صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: برای اجرای کامل و تحویل این فازها در موعد مقرر تلاش و فعالیت خوبی انجام شده و انتظار می‌رود شاهد بهره‌برداری از فازهای 20 و 21 در  موعد تعیین‌شده (35 ماهه) باشیم.
موسوی خاطرنشان کرد: پارس جنوبی اهمیت بسیار زیادی به محیط پیرامونی می‌دهد و همگام با توسعه فازهای در دست اجرا در پارس جنوبی برای توسعه و پیشرفت شهرستان‌های جنوبی استان نیز تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول