اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه:

9 دی روز تجلی مردم ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ارومیه گفت: 9 دی سال 88 به عنوان روز تجلی بصیرت مردم ایران است.

9 دی روز تجلی مردم ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: 9 دی سال 88 از جمله روزهای سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی است که مردم ایران در دفاع از حریم ولایت و اسلام اصیل خلق کردند.
وی اضافه کرد: مردم ایران با حرکت خود جوش و میلیونی خود در 9 دیماه حادثه بزرگی را در تاریخ انقلاب اسلامی آفریدند و به جهانیان نشان دادند که در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ساکت نخواهند نشست.
این مسئول با اشاره به فرارسیدن زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خطاب به کاندیداهای نمایندگی مجلس، تصریح کرد: در این انتخابات باید کسانی پای به میدان بگذارند که متعهد به اسلام، معتقد به ولایت‌فقیه و وفادار به ملت باشند.
حسنی جایگاه مجلس در نظام اسلامی را بسیار مهم و سرنوشت ساز عنوان کرد و افزود: نمایندگان مجلس باید از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای پیشرفت و تعالی کشور و خدمت به مردم و اسلام استفاده کنند. 
وی با اشاره به ویژگی‌هایی که باید نمایندگان مجلس داشته باشند خطاب به مردم، اعلام کرد: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که علاوه بر داشتن اعتقاد قلبی به اسلام و ولایت‌فقیه، آگاه به مسائل روز، متخصص، شجاع، متفکر، دلسوز به ملت، به ویژه مستضعفان باشند. 
وی در ادامه به حوادث  17 دی سالروز کشف حجاب توسط رژیم رضاخان اشاره کرد و گفت: رژیم پهلوی با کشف حجاب و برداشتن چادر از سر زنان ایرانی می‌خواست زمینه نفوذ بی بندو باری غرب را در میان جامعه مسلمان ایران باز کند. 
خطیب جمعه ارومیه از حجاب زنان به عنوان دژی مستحکم و نفوذناپذیر در مقابل فرهنگ مبتذل غرب یاد کرد و افزود: در 17 دی دشمنان اسلام ، قصد تخریب این سنگر عظیم را داشتند که با مقاومت شدید زنان، علما و جامعه اسلامی توطئه‌هایشان نقش بر آب شد.
حسنی با تاکید بر اهمیت حجاب در جامعه اسلامی و نقش آن در سلامت اجتماعی به‌ویژه زنان، خاطرنشان کرد: زمانی که زنان مسلمان از سنین پایین با حجاب خو بگیرند، شکستن این سنگر برای دشمنان دین و ملت کار ساده‌ای نخواهد بود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول