اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حوزه هنری انجام می‌شود؛

طراحی نخستین دانشنامه فرهنگ و هنر در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و آموزش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح دانشنامه تمدن و فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت علمی و تخصصی خبر داد.

طراحی نخستین دانشنامه فرهنگ و هنر در کهگیلویه و بویراحمد
علی شامیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد تولید آثار فاخر هنری است، اظهار داشت: حوزه هنری این استان طرحی برای گردآوری و تدوین دانشنامه تمدن و فرهنگ استان در قالب ارتقا شاخص‌های فرهنگی پیشنهاد کرده که در کمیته ارتقا شاخص‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید.
وی این طرح را از طرح‌های مصوب ارتقا شاخص‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و افزود: دانشنامه تمدن و فرهنگ مجموعه‌ای کامل برای شناخت و معرفی پیشینه فرهنگی و طبیعی همراه با گردآوری و طبقه‌بندی اسناد و معرفی چهره‌های فرهنگی این استان و ارائه آنان بر اساس اسناد و مدارک به زبان ساده است.
شامیری به اجرای این طرح برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در گذشته درباره تمدن و فرهنگ استان اقداماتی به صورت پراکنده انجام گرفته بود که به دلیل عدم تمرکز در برنامه‌ریزی و تداوم، نقطه آغاز و پایان آن مشخص نبوده و نتیجه‌گیری خاصی به عمل نیامد.
معاون پژوهش و آموزش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح دانشنامه تمدن و فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت علمی و تخصصی خبر داد و افزود: امیدواریم این طرح بتواند کار خود را به شیوه علمی که آغاز کرده به پایان برساند و فرهنگ غنی و اصیل این استان که ریشه در باورهای ملی و مذهبی دارد را به نحو کاملا کارشناسی شده ارائه دهد.
شامیری با بیان اینکه مسئولیت اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد به عهده حوزه هنری است، گفت: از اهداف اصلی این طرح می‌توان به شناخت پیشینه فرهنگی و طبیعی استان که در حال فراموشی است، اشاره کرد.
وی تلاش برای گردآوری و طبقه‌بندی اسناد درباره تمدن و فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از اهداف این طرح عنوان و تصریح کرد: تلاش برای معرفی همگانی چهره‌های فرهنگی، هنری و مذهبی این استان، ارائه طرح در قالب کتاب با شیوه علمی و بر اساس اسناد و مدارک، پیوند جوانان این استان، بسترسازی فرهنگی برای جوانان و ایجاد زمینه‌های توسعه اقتصادی و ایجاد انگیزه برای همکاری پژوهشگران و مخاطبین آن‌ها از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول