اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد:

زیرساخت تکنولوژی بر اساس فناوری اطلاعات شکل می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد گفت: در دنیای امروز زیر ساخت‌های تکنولوژی بر اساس فناوری‌ اطلاعات صورت می‌گیرد.

زیرساخت تکنولوژی بر اساس فناوری اطلاعات شکل می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی آبسالان ظهر امروز در افتتاحیه دومین دوره آموزشی توانمند‌سازی جامعه با اطلاعات مکانی با دیدگاه‌های SDI که در هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه مدیریت شهری هر چقدر به جلو حرکت شود، شناخت پیامدهای کیفی و کمی متناسب با نیاز روز بیشتر افزایش می‌یابد. 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد افزود: کنار هم قرار دادن شاخص‌ها برای تصمیم‌گیری مدیریت شهری توسط یک ذهن خلاق انجام‌پذیر نیست.
آبسالان اظهار داشت: برای رسیدن به بهبود عملکرد کاری مثبت باید انجام برنامه‌های مدیریت شهری را در کنار هم و با همکاری افراد مختلف در این حوزه انجام داد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد ابراز داشت: استفاده از تجربیات بین‌المللی و قرار دادن سایر اطلاعات در کنار یکدیگر زمینه رشد یک جامعه را فراهم می‌کند.
وی همچنین به کاربرد SDI در مقایسه با سایر ابرازهای مطالعه شهری پرداخت و افزود: در حوزه فنی، شهرسازی و برنامه‌های مدرن روز دنیا این ابزار کاربردی SDI نقش به سزایی را ایفا می‌کند.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به ارتباط جهانی و حرکت حوزه مدرن شهری باید از تکنولوژی‌های نوین و برنامه کاربردی استفاده کرد.
همچنین در ادامه عباس رجبی‌فرد استاد دانشگاه ملبورن استرالیا نیز به کاربردهای توانمند‌سازی جامعه‌ها یا اطلاعات مکانی با دیدگاه SDI پرداخت و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار در جامعه باید از اطلاعات کافی در نحوه اجرایی صحیح از کاربردها برخوردار بود.
وی افزود: نگاه به دنیای واقعی امروز در توسعه شهری در مقابله با منابع محدود زمین، بستر بسیاری از مشکلات در حوزه شهری را محدود می‌کند.
رجبی با بیان این مطلب اظهار داشت: متأسفانه شهر تهران در مناطق جنوبی آن پوسته زمین به خاطر منابع آب‌های زیرزمینی، نشست کرده است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه و افزایش جمعیت در دنیا، مهمترین مشکل نیاز امروز جامعه است.
استاد دانشگاه ملبورن استرالیا همچنین به مشکلات و چالش‌های عمده شهری اشاره کرد و افزود: اقتصاد، تأمین آب، دفع فاضلاب‌ها و مشکلات محیط زیستی نیازمند طراحی بیشتر مدیران در این برنامه‌ها دارد.
وی افزود: 80 درصد اطلاعات حول محور مکان‌ها بوده و آماده‌سازی بستر برای تصمیم‌گیری از ضرورت‌ها است.
رجبی‌فرد تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری دوره‌های آموزشی بررسی اصول و مبانی، مفاهیم نوین و خدمات است که در محور کاربردها و علوم مرتبط، تکنولوژی‌های نوین و برنامه‌های کاربردی شکل می‌گیرد.
استاد دانشگاه ملبورن استرالیا افزود: کشور استرالیا نیز از لحاظ بسترسازی اطلاعات در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی در کارهای سازمانی فعالیت موثری در بخش‌های مختلف تاکسی‌رانی، اورژانس و بانک‌ها انجام داده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول