اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/اختصاصی فارس/

‌دوکسوزوم‌ نخستین داروی تولیدی با تکنولوژی نانو ‌رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان خراسان رضوی از رونمایی نخستین داروی تولیدی با تکنولوژی نانو در هفته پژوهش و با حضور استاندار خراسان رضوی خبر داد.

‌دوکسوزوم‌ نخستین داروی تولیدی با تکنولوژی نانو ‌رونمایی می‌شود
سیدجلیل توکل افشار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته آخر آذر ماه هر سال در کشور به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است، برنامه‌های مختلفی از سوی ستاد بزرگداشت این هفته در استان خراسان رضوی پیش بینی شده است و رونمایی از داروی «دوکسوزوم» به عنوان نخستین داروی تولیدی با تکنولوژی نانو در سطح خاورمیانه، با حضور استاندار خراسان رضوی از جمله این برنامه‌ها است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان و مقامات استانی در هفته پژوهش در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
دبیر کمیته علمی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان خراسان رضوی ادامه داد: ریاست ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان بر عهده استاندار خراسان رضوی است و این ستاد دارای سه کمیته اصلی شامل: کمیته علمی، علمی برگزاری نمایشگاه و دستاورد‌های پژوهشی و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.
توکل افشار تصریح کرد: از مهم‌ترین وظایف کمیته علمی می‌توان به انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی استان در یک سال گذشته، انتخاب دانشجوی برتر پژوهش و فناوری استان، انتخاب دستگاه اجرایی و بخش خصوصی در زمینه موارد پژوهشی در سطح استان، انتخاب طلاب برتر پژوهشی استان و انتخاب پیشکسوت و مدیر برتر پژوهشی استان و ... اشاره کرد.
دبیر کمیته علمی این ستاد افزود: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، فردوسی، آزاد اسلامی و پیام نور مشهد، رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و رئیس جهاد دانشگاهی مشهد از جمله اعضای این کمیته هستند.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تمام پژوهشگران برتر لوح تقدیر و جوائز خود را در محل نمایشگاه هفته پژوهش که از سوم تا ششم دی ماه سال جاری و در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود با حضور مقامات و مدیران استانی دریافت نمایند.
توکل افشار خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال در فضایی حدوداً به مساحت 20 هزار متر مربع و با حضور سازمان‌ها و نهادها و بخش‌های مختلف در زمینه تحقیقات و پژوهش در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود که نسبت به سال اول برگزاری این نمایشگاه در سال 85 که دارای فضایی در حدود 4500 متر مربع بوده است که از استقبال و رشد قابل توجهی برخوردار است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول