اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس کانی غیرفلزی سازمان صنعت مازندران:

صنایع با تکنولوژی‌های نوین حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: کارشناس کانی غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صنایع با تکنولوژی‌های نوین حمایت می‌شوند.

صنایع با تکنولوژی‌های نوین حمایت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رامین یداللهی صبح امروز در نشست کمیته تخصصی واحدهای تولیدکننده پودر سنگ استان مازندران بیان داشت: این سازمان آماده همکاری با انجمن و کمیته پودر سنگ برای رفع مشکلات است.
یداللهی خاطرنشان کرد: براساس قانون، امکان جلوگیری از ارائه مجوز وجود ندارد، اما کمیته و گروه کارشناسی باید در این باره اعمال نظر کند.
وی یکی از دلایل موضوع را این طور توضیح داد که ممکن است واحد جدید بخواهد با تکنولوژی‌های نوین و جدیدتری اقدام به تولید کند که مدیران حاضر اعلام آمادگی کردند که در صورت حمایت دولت و سازمان صنعت با نوسازی صنایع موجود این کار صورت پذیرد.
 
* مشکل معدن پودر سنگ  پیگیری می‌شود
کارشناس معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه قول داد مشکل معدن پودر سنگ و تامین مواد اولیه، ممانعت سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و عدم اجرای مصوبات واحدهای پودر سنگ منطقه غرب استان را پیگیری کند.
مهدی رضایی یادآور شد: در صورتی که بر اساس قانون، محیط زیست یک محدوده را تایید کرد دیگر نیاز به تایید آن سازمان نیست بلکه سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند اجازه ادامه فعالیت را بدهد.
 
* امکان یکسان‌سازی قیمت وجود ندارد
مدیر فروش شرکت تعاونی معدنی زرندین و کارخانه گوهر پودر که تنها تامین کننده مواد اولیه کارخانجات پودر سنگ منطقه شرق استان است نیز با اعلام اینکه واحدهای فرآوری باید دارای ماشین‌آلات روز باشند تا محصولات تولیدی قابل رقابت در بازار داخلی و خارجی تولید کنند، بیان داشت: امکان یکسان‌سازی قیمت به دلیل تفاوت کیفیت وجود ندارد.
فرج‌الله علیزاده ابراز داشت: امکان همسان‌سازی بسته‌بندی وجود دارد که در این صورت مصالح فروش راحت‌تر آنها را به فروش می‌رساند و حمل و نقل آن نیز آسان‌تر می‌شود.
به گزارش فارس، پیگیری تدوین استاندارد ملی انواع پودر سنگ، شناسایی میزان ظرفیت واقعی تولید واحدهای پودر سنگ استان و ارسال نتایج آن به سازمان صنعت، معدن و تجارت، یکسان‌سازی بسته‌بندی محصولات واحدهای پودر سنگ استان، مجوز استخراج سنگ لاشه آهکی معدن ماشلک نوشهر، تلاش برای جلوگیری از ارائه مجوزهای جدید، ایجاد کارخانه‌های پودر سنگ با ارائه نظرات کارشناسی ازسوی انجمن جمله مصوبات جلسه بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول