اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در قزوین صورت گرفت؛

برگزاری همایش کاربرد دستاوردهای تکنولوژی نوین در خودرو

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی نیرو محرکه قزوین گفت: همایش کاربرد دستاوردهای تکنولوژی نوین در خودرو برای نخستین بار در استان قزوین توسط مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی نیرو محرکه برگزار شد.

برگزاری همایش کاربرد دستاوردهای تکنولوژی نوین در خودرو
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی نیرو محرکه قزوین، حسن تابش در حاشیه این همایش بیان کرد: مرکز علمی کاربردی نیرو محرکه در سال 1383در مقطع کاردانی تأسیس شد و در سال 1386 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر این مرکز به عنوان یکی از مراکز برتر استان قزوین، دارای 15 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی است که جزو یکی از دانشگاه‌های کار آفرین محسوب می‌شود.
رئیس مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی نیرو محرکه قزوین اضافه کرد: این مرکز در حال حاضر بالغ بر 2 هزار نفر دانشجو داشته و 150 مدرس با مدارک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی با این مرکز همکاری می‌کنند؛ اما آنچه که این مرکز را از بسیاری مراکز مشابه متمایز می‌کند همجوار بودن مرکز با یک مجموعه صنعتی است که در امر تولید قطعات خودرویی کشور فعالیت می‌کند.
وی عنوان کرد: شرکت صنعتی نیرو محرکه، با برخورداری از فناوری روز دنیا و هم چنین با دارا بودن تکنسین‌های مجرب و مهندسین عالی رتبه، توانسته است طی دو دهه گذشته خدمات گسترده‌ای در راستای انتقال دانش و تجربه منحصر به فرد خود، به دانشجویان مرکز ارائه کند.
تابش با اشاره به برگزاری همایش کاربرد دستاوردهای تکنولوژی نوین در خودرو توضیح داد: هدف از برگزاری همایش مذکور افزایش اطلاعات دانشجویان و اساتید استان و شرکت کنندگان در رابطه با نوآوری‌ها و تکنولوژی نوین در رابطه با صنعت خودرو بوده است.
وی یادآور شد: برگزاری این همایش همچنین امکان تبادل تجربیات و دانش را بین دانشجویان و مدیران شرکت‌های مختلف در زمینه خودرو فراهم کرد، محورهای این همایش شامل خودروهای هیبریدی، سیستم‌های الکترونیک و هوشمند در خودرو، سوخت‌هایی مدرن، نوآوری دانش در سیستم‌های انتقال قدرت است.
رئیس مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی نیرو محرکه قزوین اظهار کرد: همایش دستاوردهای تکنولوژی نوین خودرو با همکاری صمیمانه شرکت صنعتی نیرو محرکه، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، سازمان تجارت، صنعت و معدن استان و پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین در سالن همایش پارک علم و فناوری برگزار شد.
وی گفت: یکی از استراتژی‌های مرکز علمی کاربردی نیرو محرکه، انتقال دانش و تجربیات ارزنده احصا شده در شرکت صنعتی نیرو محرکه به جامعه و نسل جوان دانشجو در راستای ارتقای دانش فنی جامعه و توسعه اشتغال است.
تابش تأکید کرد: امیدواریم این همایش‌ها پل ارتباطی مناسبی بین دانشجویان و دست‌اندرکاران صنعت را فراهم آورد.
همچنین در این همایش مدیر طراحی سیستم‌های شاسی در مرکز تحقیقات شرکت سایپا بیان کرد: پیشرفت‌های زیادی در حوزه دانش تولید خودرو در جهان صورت گرفته است؛ آمریکا و ژاپن بیشترین خودروی هیبریدی را در جهان تولید کرده و در اختیار دارند.
تورج قراگوزلو خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طی پنج سال حداقل بیش از 7 هزار دلار سود عاید دارندگان خودروهای هیبریدی خواهد شد، تولیدکنندگان این نوع خودروها در صدد هستند با کاهش هزینه تولید و کاهش هزینه نگهداری، مشتریان بیشتری از سراسر جهان برای خود پیدا کنند.
وی اعلام کرد: خودروهای جدید PHEVs  به صورت ترکیب سوخت فسیلی و برق و خودروهای BEVs فقط با انرژی برق، راهی بازارهای جهان می‌شوند، در حال حاضر برق به کار گرفته شده در قوای محرکه خودرو نیز معمولا از طریق مصرف سوخت‌های فسیلی حاصل می‌شود.
مدیر طراحی سیستم‌های شاسی در مرکز تحقیقات شرکت سایپا یادآور شد: این موضوع استراتژی تولید خودروهای هیبریدی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است و تا زمانی که نتوانیم برق ارزان تهیه کنیم نخواهیم توانست از آن به عنوان یک آلترناتیو به منظور تولید خودروهای هیبریدی آن هم در گستره‌‌ی جهانی بهره ببریم.
عضو هیئت مدیره مگاموتور و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این همایش افزود: توجه به انرژی یکی از فاکتورهای تعیین کننده است، در کلام، انرژی ساده دیده می‌شود، اما باید بدانیم اساس توسعه بشر، علاوه بر سرمایه و نیروی کار، بر پایه انرژی می‌چرخد، اگر انرژی از زندگی حذف شود تمام معادلات به هم می‌ریزد.
برات قبادیان عنوان کرد: واقعیت این است که بشر، دنیای دیگری را برای خودش برنامه‌ریزی کرده است که اگر دیر اقدام کنیم به شدت زیان خواهیم دید و عقب خواهیم افتاد.
وی با اشاره به ناگزیر بودن بشر از جایگزینی سوخت‌های فسیلی توضیح داد: در حال حاضر سوخت‌هایی چون بیودیزل، اتانول، هیدروژن، گاز طبیعی، متانول، پروپان و الکتریسیته به عنوان جایگزین بهتری برای سوخت‌های فسیلی در دست مطالعه است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: مزارع نیشکر در برزیل دوکاره شده‌اند، یعنی ضمن تولید شکر، بیواتانول نیز تولید می‌کنند؛ همچنین امروز در دنیا بیش از 60 نوع گیاه شناخته شده که به عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی در دست اقدام است و یک گیاه در آفریقا کاشته شده که از هر یک تن آن، 360 کیلو روغن قابل سوخت در خودروها تهیه می‌شود.
وی یادآور شد: کاشت اینگونه گیاهان چندین مزیت دارد که از جمله آن می‌توان به تولید بیودیزل و حفظ محیط زیست اشاره کرد، کشور مالزی در حال حاضر بیشتر از نفت، از نخل‌های جنگلی خود بیودیزل تهیه می‌کند، حتی به جلبک به عنوان ماده اولیه تولید بیودیزل نگاه می‌شود و دانشمندان این حوزه در آمریکا، پیش بینی کرده‌اند تا در سال 2050 هیچ خودروی بنزینی و یا گازوئیل سوز در آمریکا نباشد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول