اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس خبر داد:

انتقال آب شیرین شده دریا به فارس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس از اجرای طرح شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مناطق مرکزی استان فارس خبر داد.

انتقال آب شیرین شده دریا به فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و سه تن از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو تشکیل شد، مشکلات و کمبودهای استان فارس در زمینه طرح‌های آبرسانی، برق‌رسانی و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی مطرح و توافقاتی نیز در این زمینه صورت گرفت.
جعفر قادری نماینده شیراز در مورد مصوبات این جلسه گفت: نمایندگان حاضر در این جلسه تقاضای تامین اعتبار برای تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی را مطرح و وزیر نیرو نیز با تامین اعتبار لازم به منظور اجرای طرح آبرسانی خط دوم شیراز از سد درودزن موافقت کرد.
نماینده شیراز در خانه ملت افزود: بحث تکمیل سد هایقر و احداث خطوط انتقال آب آن به مناطق جنوبی فارس نیز مطرح شد که وزیر نیرو اعلام کرد منابع بیشتری به این امر اختصاص و تزریق می‌شود و در بودجه سال 91 با افزایش قابل قبولی این طرح به سرانجام می‌رسد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از موافقت وزیر نیرو در برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی در استان فارس خبر داد و اضافه کرد: با موافقت و دستور نامجو برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی در سطح این استان با تقویت خطوط انتقال و ترانس‌های توزیع و تقویت خطوط، مشکل متقاضیان و کشاورزان این استان برطرف می‌شود.
سخنگوی کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس در مورد شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مناطق مرکزی استان فارس گفت: با توجه به توسعه و رونق واحدهای صنعتی و تولیدی در مناطق جنوبی، مرکزی و شرقی استان و لزوم تامین آب مورد نیاز این واحدها و مردم این مناطق بحث شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مراکز مناطق مرکزی و شرقی این استان مطرح و وزیر نیرو متعهد شد که تضمین‌های لازم برای اجرای این طرح را تقبل و این طرح در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گیرد.
قادری در زمینه آبرسانی به مناطق روستایی فارس و شهرستان شیراز نیز گفت: به منظور حل مشکل آبرسانی به مناطق روستایی اطراف شیراز مقرر شد وزارت نیرو موضوع حفر چاه‌های عمیق، تکمیل شبکه‌های آبرسانی و توسعه و تقویت خطوط آب روستایی را با سرعت و جدیت لازم دنبال و مشکل آبرسانی به مناطق روستایی نیز برطرف شود.
استاد دانشگاه شیراز استفاده از ظرفیت و توان‌ بخش خصوصی در زمینه طرح‌های وزارت نیرو را یک فرصت دانست و ادامه داد: وزیر نیرو قول مساعد داد تا با بخش خصوصی وارد مذاکره شده و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی و برق‌رسانی و خطوط انتقال و حتی شیرین کردن آب دریا را با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی پیگیری و دنبال کند.
نماینده اصولگرای مجلس هشتم از موافقت وزیر نیرو با فروش اوراق مشارکت خبر داد و تصریح کرد: برای حل مشکلات مالی و تامین منابع مالی این وزارتخانه، وزیر نیرو موافقت خود را با فروش اوراق مشارکت توسط این وزارتخانه اعلام و به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول