اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی:

مشکل دریاچه ارومیه رفع نشده است/ ارتفاع آب دریاچه ارومیه تنها 4 سانتی‌متر افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مشکل دریاچه ارومیه با وجود بارندگی‌های اخیر هنوز رفع نشده است و ارتفاع آب دریاچه ارومیه تنها 4 سانتی‌متر افزایش یافت.

مشکل دریاچه ارومیه رفع نشده است/ ارتفاع آب دریاچه ارومیه تنها 4 سانتی‌متر افزایش یافت
حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان متعهد به تامین آب به میزان 3.1 میلیارد مترمکعب از سال 1390 شده‌اند که تاکنون به این موضوع عمل نشده است.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بهبود دریاچه ارومیه، افزود: آبگیری سدها به صورت برنامه‌ریزی شده به اندازه مصرف سالانه، اختصاص حق آبه از طرف سازمان آب و هدایت آب‌های مذکور به دریاچه ارومیه، اجرای طرح‌های تبدیل آبیاری سنتی به سیستم آبیاری مدرن، طرح انتقال آب از رودخانه‌های استان‌های همجوار و بارور کردن ابرها از برنامه‌ها و طرح‌های در دست مطالعه و اجرا است.
این مسئول تصریح کرد: اصلاح سیستم آبیاری در بخش کشاورزی و جلوگیری از مصرف بیشتر آب سفره‌های زیرزمینی اطراف دریاچه توسط بخش کشاورزی از برنامه‌های جهاد کشاورزی در این راستا است.
وی با تاکید بر همکاری تمام بخش‌ها و نهادهای مسئول و مسئولان استان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه برای حل مشکل کم آبی، گفت: با وجود اراده جمعی برای حل بحران کم‌آبی در دریاچه ارومیه، مشکلات در محیط آبی دریاچه ارومیه همچنان باقی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود آمارهای غیرواقعی ارائه شده مبنی بر افزایش 20 سانتی‌متری سطح آب دریاچه ارومیه بر اثر بارش‌های اخیر، بر اساس بررسی‌های انجام شده، ارتفاع آب دریاچه 4 سانتی‌متر افزایش داشته است. 
عباس‌نژاد ادامه داد: افزایش آب در آغاز فصل آبگیری دریاچه ارومیه که از مهرماه تا خردادماه ادامه دارد موضوعی طبیعی است که هر سال شاهد آن هستیم.
وی با بیان این موضوع که اجرای طرح‌های تصویب شده برای احیای دریاچه ارومیه ضروری است، اظهار داشت: ارتفاع سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 28 سانتی‌متر کاهش دارد.
اانتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول