اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

انتقال آب دریای خزر 5 میلیارد دلار هزینه دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی از هزینه 5 میلیارد دلاری به منظور انتقال آب دریای خزر به استان سمنان خبر داد.

انتقال آب دریای خزر 5 میلیارد دلار هزینه دارد
عبدالرضا ترابی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بالغ بر 5 میلیارد دلار هزینه دارد، اظهار کرد: تنها راه به منظور حل مشکل کم‏آبی استان سمنان، انتقال آب از دریای خزر است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان سمنان یک‌هزار و 300 متر با دریای خزر اختلاف سطح دارد، باید در فرآیندی آب پمپاژ و انتقال آب توسط کانال‏هایی به مناطق مختلف عملیاتی شود و این امر در ابتدا در مناطقی اجرا می‎شود که کمترین هزینه را داشته باشد.
ترابی با بیان اینکه با انتقال آب دریای خزر به استان سمنان از مقدار آب موجود در دریای خزر کم نمی‏شود، افزود: حتی اگر 2 میلیارد متر مکعب آب هم از سطح دریا برداشت شود، در طول 200 سال یک سانتی ‏متر مکعب آب از سطح دریای خزر کم می‏شود و این امر نشان می‏دهد که برداشت آب از دریای خزر هیچ تاثیری بر روی کم‏آبی این دریا نخواهد داشت.
ترابی در بخش دیگر از سخنان خود به سد مخزنی نمرود اشاره کرد و گفت: این سد از بزرگ‏ترین سدهای کشور است و مراحل ساخت آن مدتی به دلیل کمبود بودجه متوقف شده بود که خوشبختانه با تلاش مسئولان دوباره از سر گرفته شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: این سد تنها به منظور تامین مصارف آب آشامیدنی و کشاورزی و صنعت شهرستان گرمسار ساخته شده و دارای ارتفاع 90 متر از کف رودخانه با طول تاج حدود یک کیلومتر است.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه اعتبارات لازم به منظور اتمام پروژه‏های نیمه تمام شهرستان گرمسار باید اختصاص یابد، افزود: اعتبارات پروژه‏های ملی نباید از سر جمع اعتبارات اختصاص داده شده به شهرستان گرمسار کم شود و مسئولان استانی باید به دنبال جذب اعتبارات پروژه‏های ملی باشند.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول