اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب خبر داد:

40 هزار میلیارد ریال هزینه انتقال آب دریای خزر به سمنان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب اعلام کرد: انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان به بیش از 40 هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد.

40 هزار میلیارد ریال هزینه انتقال آب دریای خزر به سمنان
به گزارش خبرنگار فارس از دامغان، محمدرضا عطارزاده پیش از ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح بزرگ انتقال آب دریای خزر به استان سمنان که با حضور وزیر نیرو، استاندار سمنان و جمعی از کارشناسان و متخصصان امور آب در فرمانداری دامغان برگزار شد، اظهار داشت: مشخص‏ شدن سرمایه‏گذاران در راستای اجرای این طرح به منظور طی مراحل قانونی در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی ضروری است.
وی افزود: بی‏شک سرمایه‏گذاران از داخل استان سمنان در اولویت اجرای این طرح قرار دارند و در بخش دوم می‏توان به سرمایه‏گذاران خارج از استان نیز فکر کرد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب همچنین با بیان اینکه اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بیش از 40 هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد، مدت زمان اجرای این طرح را بین چهار تا هفت سال اعلام کرد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب افزود: باید سالانه بین 700 تا یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یابد تا بتوان آن را اجرا کرد و اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبارات دولتی درخواست شده از سوی استاندار سمنان برای اینکه بتوان کار را پیشبرد، عدد قابل توجهی نیست.
عطارزاده اضافه کرد: صندوق توسعه ملی در زمینه اجرای این قبیل طرح‏ها سرمایه خوبی در دست دارد و اگر سرمایه‏گذاران طرح مشخص شود، بسیار راحت‏تر می‏توان کارها را پیش برد.
وی گفت: در راستای اجرای این طرح باید انتخاب‏ها درست باشد و سرمایه‏گذار نیز مشخص شود و اگر بخواهیم طرح انتقال آب از دریای خزر را پیگیری کنیم، باید از منابع مختلف در این راستا استفاده شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب اضافه کرد: با مشارکت همه مردم، مسئولان و سرمایه‏گذاران می‏توانیم منابع اعتباری طرح انتقال آب دریای خزر را تامین کنیم چرا که در غیر این صورت و برای پیشبرد امور تنها از محل اعتبارات دولتی، اجرای این طرح بین 20 تا 30 سال طول خواهد کشید.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول