اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار سمنان:

پایه انتقال آب دریای خزر به سمنان در بودجه 91 گذاشته شود

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان خواستار پیش‏بینی طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در بودجه سال 91 کل کشور شد.

پایه انتقال آب دریای خزر به سمنان در بودجه 91 گذاشته شود
به گزارش خبرنگار فارس از دامغان، عباس رهی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح بزرگ انتقال آب دریای خزر به استان سمنان که با حضور وزیر نیرو، معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو و جمعی از کارشناسان و متخصصان امور آب در فرمانداری دامغان برگزار شد، اظهار داشت: مصرف اصلی آب انتقال داده شده در قالب اجرای این طرح باید روی صنعت و شرب بسته شود؛ گرچه حتی چندان مایل به مانور دادن بر روی استفاده از این آب در بخش شرب هم نیستیم.
وی همچنین بیان کرد: تمام توافقات و رضایت‏ها در راستای اجرای این طرح دریافت می‏شود و هیچ خدمتگزار و صنعتگری نیست که به آب انتقال داده شده از دریای خزر به استان سمنان روی نیاورد.
استاندار سمنان اضافه کرد: سمنان نزدیک‏ترین استان به پایتخت بوده و در عین حال مشکلات تهران را نیز ندارد و حمل و نقل که بحث مهمی در امور تولیدی و صنعتی محسوب می‏شود، با وجود کوتاهی مسافت‏ها سمنان را دارای مزیت می‏سازد.
رهی با تاکید بر اینکه محور اساسی در راستای انتقال آب دریای خزر به استان سمنان امور صنعتی و شرب است، اضافه کرد: در این خصوص با موثران و مدیران صنعتی جلساتی برگزار شده اما آنها تنها تایید وزارت نیرو را قابل استناد می‏دانند و اگر وزارت نیرو در این خصوص جدی شود، سرمایه‏گذاران نیز با جدیت بیشتری پا به عرصه می‏گذارند.
وی گفت: در مصوبه دولت در خصوص انتقال آب از دریای خزر آمده است که این طرح می‏تواند با فروش اوراق مشارکت، تشکیل کنسرسیوم و راه‏های مختلف دیگر اجرایی شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح با عزم ملی روسای قوای مجریه و مقننه مواجه هستیم، تاکید کرد: پایه اجرای این طرح باید در بودجه سال 91 گذاشته شده و در این زمینه غفلتی صورت نگیرد.
رهی افزود: مطالعه و اجرای این طرح باید توأمان صورت گیرد و گروهی چند نفره با محوریت معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب باید برای تعیین تکلیف سرمایه‏گذاران وارد عرصه فعالیت شوند.
وی با تاکید بر اجرای هرچه سریع‏تر طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان، اظهار داشت: اگر این طرح زودتر آغاز شود و دولت سهم خود را تامین کند، بخش خصوصی نیز برای ورود به این طرح راغب می‏شود.
استاندار سمنان افزود: دولت می‏تواند 400 میلیارد ریال از اعتبارات خود را برای آغاز این طرح اختصاص دهد و سپس از بخش خصوصی کمک گرفته شود چرا که اگر اعتبار اولیه دولتی اختصاص یابد، کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول