اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین:

دولت از کارفرما حمایت خوبی کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: ما از کارفرمایان انتظار داریم که اعتماد کارگران را جلب کنند البته دولت از کارفرما خوب حمایت کرده است.

دولت از کارفرما حمایت خوبی کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید جمال الدین حسینی بعدازظهر امروز در نشست ماهانه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین بیان کرد: در آیات قرآن به صراحت بر ارزش و جایگاه رفیع کار تأکید شده است.
وی ادامه داد: بر اساس نص صریح قرآن انسان جز برای تلاش آفریده نشده ولی این کار و تلاش دو جنبه دارد که در دنیای غرب جنبه مادی آن مورد توجه قرار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین اضافه کرد: اما خدا را شاکریم که در نظام اسلامی نگاه ما به کار فرا دنیوی است یعنی اعتقاد ما بر این است که ما علاوه بر اجر و ثواب الهی کار مزد نیز دریافت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز کارگران را افرادی باغیرت و با شرافت خطاب می‌کند و این فرمایش ایشان بدین معناست که تأمین معاش اجر و ثواب اخروی دارد.
حسینی خاطر نشان کرد: کارگران حقوق معوقه دارند که این معوقات پر رنگ شده و من نمی‌خواهم آن را کم‌رنگ کنم ولی صبر کارگران در برابر این مشکلات اجر و ثواب اخروی دارد.
وی با اشاره به جایگاه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان توضیح داد: کانون هماهنگی شوراهای کار استان جایگاه خاصی دارد و باید به ایجاد روحیه و هماهنگی در میان کارگران بپردازد و در این میان اگر کارگران مشکلی داشته باشند می توانند آن را به صورت فردی و یا جمعی مطرح کنند ولی قطع یقین طرح مباحث به صورت جمعی به حل آن نیز کمک بیشتری خواهد کرد.
مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین عنوان کرد: کمیسیون کارگری استان در سال جاری 15 جلسه و 80 مصوبه داشته و در دو سال اخیر 61 جلسه و 410 مصوبه، حال شما می پرسید که مصوبات نتیجه‌اش چه بوده است.
وی تأکید کرد: در سطح استان سه هزار و 120 واحد تولیدی داریم  و به همان میزانی که رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گفتند واحد مشکل دار داریم، در این میان مشکل برخی از واحدهای صنعتی ریشه در گذشته دارد و حل آن نیازمند صبر است و اگر این مصوبات مشخص شود آنگاه معلوم خواهد شد که ما وظیفه استانی خود را در برابر 120 هزار کارگر انجام داده‌ایم.
حسینی گفت: در حال حاضر کمتر از دو درصد از صنایع استان مشکل دارند و در خصوص سه شرکت پوشینه بافت، نازنخ و فرنخ و مه نخ باید بگویم که پوشینه بافت تعداد کارگرانش از 800 نفر به 170 نفر، شرکت نازنخ تعداد کارگرانش از 410 نفر به 170 نفر و شرکت فرنخ و مه نخ تعداد کارگرانش از 800 نفر به 450 نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: اداره کل سیاسی و کمیسیون کارگری همواره برای پیگیری و پاسخگویی مشکلات کارگران آماده است اما به نظر می‌رسد کارگران نیز باید از طریق قانونی مطالبات خود را پیگیری کنند چرا که هرچه پیگیری‌ها از طریق غیرقانونی باشد بیشتر به مشکل برمی‌خوریم.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین اظهار کرد: دولت از کارفرمایان حمایت خوبی دارد و انتظار ما این است که کارفرمایان اعتماد کارگر را جلب کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول