اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با بکارگیری نیروی جدید؛

کارفرمایان مشمول تخفیف پلکانی حق بیمه می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در صورت به‌کارگیری نیروی کار جدید خبر داد.

کارفرمایان مشمول تخفیف پلکانی حق بیمه می‎شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داود شیوندی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور تشویق و ترغیب بنگاه‌های اقتصادی در جذب نیروی کار، ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی، بخش عمده‌ای از سهم بیمه کارفرما در بند «و» ماده 80 برنامه پنجم توسعه آئین‎نامه اجرایی که به تصویب هیئت دولت رسیده، پرداخت می‌شود. 
وی تصریح کرد: بر اساس این آئین‎نامه کارفرمایان کارگاه‎های بخش‏های مختلف باید پس از اعلام نیاز نیروی جدید خود به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه و با تایید این اداره‎کل اقدام به جذب نیروی جدید کنند و تا از تخفیف پلکانی حق بیمه سهم کارفرمایان بهره‎مند شوند. 
شیوندی ادامه داد: بر اساس این آئین‎نامه همچنین کارگرانی که در طول برنامه چهارم نتوانسته‎اند به مدت پنج سال از مزایای این قانون در طول برنامه چهارم و ماده 103 بهرمنده شوند، بقیه مدت باقی‎مانده را می‏توانند بر اساس بند «و» ماده 80 قانون برنامه پنجم و با شرایط آئین‏نامه جدید استفاده کنند. 
وی در ادامه بر ضرورت ایجاد زمینه‌های اشتغال برای جوانان جویای کار تأکید کرد و گفت: بیکاری پیامدهای منفی بسیاری هم از نظر فردی و هم از نظر خانوادگی و اجتماعی در پی دارد که عمده‌ترین پیامدهای آن احساس بی ارزشی در فرد، فقر و تنگدستی و مشکلات خانوادگی، بزهکاری و آلوده شدن به اعتیاد و عقب ماندگی کشور از نظر اقتصادی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در میان کشورهای جهان، برخی کشورها میانگین کار در میان آنان به ساعت‌ها می‌رسد و بدین سبب از نظر اقتصادی به رتبه‌های بالایی رسیده و به پیشرفت‌های چشمگیری نایل شده‌اند.
شیوندی اضافه کرد: این در حالی است که بیکاری سبب می‌شود که فرد و خانواده از امکانات مورد نیاز و رفاه و آسایش زندگی محروم شوند و این مسئله به مرور زمان، آرامش روانی خانواده را متزلزل و چه بسا موجب محرومیت فرزندان از تحصیل و دیگر مزایای زندگی اجتماعی می‎شود.
وی تأکید کرد: باید تمام ظرفیت خود را برای برطرف کردن بیکاری صرف کنیم و برای این کار توجه ویژه به ساختار تولید و توسعه کشور در بخش‌های صنعتی و تجاری و اقتصادی امری ضروری است و باید با بسترسازی، زمینه‌سازی جدیدی را برای تولید و توسعه کشور ایجاد کنیم. 
شیوندی با بیان اینکه حل مشکل بیکاری نیازمند همت و همکاری همه دستگاه‎های اجرایی است، خاطرنشان کرد: باید به اشتغال جوانان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم در کشور نگاه کرد چرا که حل معضل بیکاری جوانان رافع بسیاری دیگر از مشکلات کشور و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول