اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی فارس خبر داد:

تخفیف پلکانی حق بیمه به کارفرمایان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: کارفرمایان با به کارگیری کارگر جدید و مازاد بر تعداد مشخص شده، مشمول تخفیف پلکانی پرداخت حق بیمه می‌شوند.

تخفیف پلکانی حق بیمه به کارفرمایان
اسحاق رائیجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در سال 88 با پایان یافتن برنامه چهارم و تدوین و تائید نشدن برنامه پنجم، برنامه چهارم یک سال تمدید و ماده 103 این قانون در برنامه چهارم نیز شش سال اجرا شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: کارفرمایانی که از ماده 103 قانون بیمه برنامه چهارم خود به طور کامل استفاده نکرده‌اند می‌توانند از بند «و» ماده 80 قانون برنامه پنجم از ادامه بیمه خود استفاده کنند.
این مسئول تامین اجتماعی افزود: از سال 89 بیمه کارگران ساختمانی با داشتن کارت مهارت آغاز شد و در این سال، 8 هزار و 800 نفر بیمه و در سال جاری، 12 هزار کارگر ساختمانی بیمه شدند که در صورت سهمیه جدید تعداد بیمه شدگان این قشر افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه بیمه بسیجیان، خادمان مساجد و نویسندگان در حال انجام است اضافه کرد: تمام افرادی که دارای شغل آزاد هستند می‌تواند از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
رائیجی عنوان کرد: طبق بند «و » قانون 80 برنامه پنجم کارفرمایانی که کارگر جدید مازاد داشته باشند دولت تخفیف پلکانی را بر مبنای سال اول 18 درصد، سال دوم 16 درصد، سال سوم 14، 12 و 10 درصد قرار داده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس ابراز داشت: بیمه قالیبافی و صنایع دستی نیز از سال گذشته آغاز شده که قالی‌بافان با معرفی‌نامه و کارت سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بازرگانی و صنایع دستی کددار با شرایط قانونی می‌توانند از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
این مسئول تامین اجتماعی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار می‌توانند با معرفی‌نامه از بهزیستی و کمیته امداد از بیمه استفاده کنند تصریح کرد: قبل از هدفمند کردن یارانه‌ها رانندگان عمومی 17 درصد حق بیمه پرداخت می‌کردند، اما با هدفمند شدن یارانه‌ها مبلغ حق بیمه به 5،13 درصد رسیده است.
رائیجی خاطرنشان کرد: زنانی که شوهر آنان در سال 90 فوت کرده و قصد ازدواج مجدد داشته باشند مستمری آنان طبق قانون قطع نشده و همچنان پرداخت می‌شود.
وی در پایان اذعان داشت: مستمری‌بگیران بیمه تامین اجتماعی می‌توانند با استفاده از بیمه دی، خود را بیمه تکمیلی کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول