اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

کارفرمایان با به‌کارگیری نیروی جدید معافیت بیمه‌ای می‎‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: آئین‌نامه معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان در به‌کارگماری نیروی جدید در این استان اجرایی شد.

کارفرمایان با به‌کارگیری نیروی جدید معافیت بیمه‌ای می‎‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داود شیوندی عصر امروز در جمع اعضای اتحادیه‌های کارگری این استان، اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری در کشور از مهم‌ترین دلایل تصویب این آئین نامه محسوب می‎شود.
وی افزود: این آیین نامه اجرایی که به تصویب هیئت محترم دولت رسیده است هم‌اکنون با همکاری مدیریت تامین اجتماعی استان در مرحله تدوین راهکارهای لازم در این راستا است.
شیوندی ادامه داد: برهمین اساس ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شعب تامین اجتماعی از این تاریخ آمادگی کامل برای پاسخگویی و ارایه خدمات به کارفرمایان محترم در راستای اجرایی شدن آئین نامه مربوطه را دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمامی کارفرمایان بخش‌های صنعتی، خدماتی و سایر بخش‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نیاز نیروی جدید کرده و مطابق آئین‌نامه مربوطه اقدام به جذب نیرو کنند و از معافیت حق بیمه سهم کارفرما  بصورت پلکانی برخوردار شوند.
وی تصریح کرد: کارگرانی که در طول برنامه چهارم به مدت پنج سال از مزایای این قانون در طول برنامه چهارم و ماده 103 بهرمنده نشده‌اند، می‌توانند بقیه مدت باقی مانده را براساس بند(و) ماده 80 برنامه پنجم استفاده کنند.
شیوندی در ادامه با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی در این استان، گفت: تاکنون افزون بر 8 هزار و 184 نفر متقاضی دریافت تسهیلات خانگی در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 7 هزار و 178 نفر مستقل، 932 نفر به‌صورت تحت پوشش، 12 شرکت حقوقی پشتیبان و 62 نفر پشتیبان حقیقی است، گفت: از این تعداد 327 طرح برای پرداخت به بانک‌های عامل با 481 اشتغال معرفی شده‌اند.
شیوندی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای عالی اشتغال20 درصد از سهم اشتغال استان ما را به مشاغل خانگی اختصاص داده است باید از 35 هزار اشتغال 7 هزار آن در قالب مشاغل خانگی انجام بگیرد.
وی با بیان اینکه اجرای مشاغل خانگی موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد، گفت: اعتبارات لازم  به ‌منظور پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در این استان از نظر بانکی و دستگاهی سهم بندی و توزیع شده است و سهمی برای بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌منظور پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و کسب و کار خرد در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشاغل خانگی همخوانی بسیار خوبی با هنجارهای فرهنگی دارد، تصریح کرد: این طرح علاوه بر پرداختن به امور جاری خانواده، می‌تواند به تولید محصول و یا ارائه خدمت در محیط خانه بپردازد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول