اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیلم:

90 درصد اماکن عمومی دیلم شرایط بهداشتی مطلوبی دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار دیلم گفت: به طور کلی بالغ بر 90 درصد از اصناف و اماکن عمومی شهر و 85 درصد در روستاهای دیلم از موقعیت و شرایط بهداشتی مطلوب برخوردارند.

90 درصد اماکن عمومی دیلم شرایط بهداشتی مطلوبی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ماشاالله احمدی ظهر امروز در چهارمین نشست شورای سلامت شهرستان دیلم اظهار داشت: با توجه به گستردگی فعالیت و تعدد شرکت‌های نفت و گاز مستقر در حوزه شهرستان دیلم خسارات زیست محیطی و بهداشتی فعالیت‌های این شرکت‌ها باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.
احمدی بیان کرد: حوادث ناشی از جاری شدن ضایعات و فاضلاب‌های نفتی در فصل زمستان سال‌های گذشته آسیب‌های جبران ناپذیری به مناطق زیست محیطی خلیج فارس، سواحل دیلم، اراضی کشاورزی و سایت‌های مزارع پرورش میگو دیلم وارد کرده است.
رئیس شورای سلامت شهرستان دیلم اضافه کرد: آلاینده‌های دودزا از مشعل‌های مناطق بهرگان (فلات قاره)، سیامکان،یونیت 2 و بی بی حکیمه سبب عوارض بهداشتی و زیست محیطی و تهدید جدی برای سلامت مردم این شهرستان شده است.
وی خواستار بررسی کارشناسی موضوع و فیلترگذاری بر روی مشعل‌های نفت دراین شهرستان شد.
این مقام مسئول ابراز نگرانی کرد مردم بندرامام حسن و برخی روستاها بصورت روزانه با لایه هایی از دود نفت در خانه های خود زندگی می کنند.
احمدی همچنین از عدم پرداخت عوارض آلایندگی این شرکت‌ها به شهرداری‌های منطقه انتقاد کرد و خواستار تسریع در پرداخت این عوارض به شهرداری‌ها شد.
احمدی در ادامه بر ضرورت تعامل و همکاری همه ادارات و نهادها برای رسیدن به شرایط مطلوب بهداشتی در سطح شهر و روستاهای شهرستان تاکید کرد.
وی گفت: شهرستان دیلم از نظر رعایت بهداشت عمومی و زیست محیطی از مناطق مطلوب استان محسوب می‌شود.
فرماندار دیلم در ادامه سخنان خود بیان داشت: به طورکلی بالغ بر 90 درصد از اصناف و اماکن عمومی شهر و 85 درصد در روستاهای دیلم از موقعیت و شرایط بهداشتی مطلوب برخوردارند.
احمدی از بخشداری‌ها خواست تا دستورات لازم برای شرکت منظم دهیاران و اعضای شورای اسلامی در شورای بهداشتی خانه‌های بهداشت را صادر کنند و بر تشکیل شورای سلامت بخش امام حسن و مرکزی تاکید کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز گفت: مشکل ساماندهی بازار ماهی فروشان و سد معبر دستفروشان از جمله مشکلات بهداشتی شهر است که باید با همکاری فرمانداری، شهرداری، دامپزشکی و شبکه بهداشت پیگیری و مرتفع شود. 
عبدالحسین ناصری با اشاره به انتخاب شهروند نمونه ازسوی شهرداری به عنوان یکی از مصوبات جلسه شورای سلامت افزود: شاخص‌های تعیین شهروند نمونه از لحاظ رعایت نکات بهداشت محیطی تأثیر بسزایی در فرهنگسازی مردم برای رعایت بهداشت محیط و محله خود دارد.
ناصری ابراز داشت: با همکاری نماینده فرمانداری، شهرداری،مجمع امور صنفی، شبکه بهداشت، رئیس شورای شهر و دامپزشکی مکان مناسبی برای احداث بازار روز جدید انتخاب می‌شود.
وی همچنین از ایجاد نمایندگی اوقاف در شهرستان با همکاری امام جمعه و دیگر دستگاه‌ها خبر داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم اولویت تخصیص بودجه درسال آینده با رویکرد آموزش، بهداشت و درمان و مبلمان شهری از سوی فرمانداری و بررسی کسر هزینه بهسازی کارخانه یخ شیلات از اجاره بها و تعیین دقیق مالکیت فعلی بازار روز را از دیگر مصوبات چهارمین نشست شورای سلامت عنوان کرد.
در ادامه این نشست مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان دیلم به تشریح مسائل و مشکلات بهداشت محیط شهرستان و ارائه راهکارها پرداخت و کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها مطالبی در ارتباط با بیماری ایدز و راه‌های پیشگیری و انتقال آن عنوان کرد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول