اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

مرکز تحقیقات بهداشت محیط در کردستان تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مرکز تحقیقات بهداشت محیط در کردستان تاسیس می‌شود.

مرکز تحقیقات بهداشت محیط در کردستان تاسیس می‌شود
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی امروز در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و نشست آموزشی مدیریت تحقیق و توسعه ویژه مدیران استان در سنندج، پژوهش را فرآیندی ضابطه‌مند در راستای حل مشکلات و نیازهای جامعه دانست و اظهار داشت: برای حفظ نظم جامعه و حرکت در چارچوب قانون نیازمند شناخت نیازهای جامعه و پاسخگویی به آن هستیم.
وی تنها راه حل رفع نیازهای جامعه را انجام پژوهش و تحقیق ذکر کرد و گفت: با پژوهش نیازهای جدید جامعه پاسخ و اهداف جامعه بشری تحقق پیدا می‌کند.
وی از صدور مجوز تاسیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط در استان خبر داد و تصریح کرد: اقدامات و هسته‌های اولیه این مرکز ایجاد شده و برای انجام امورات و پژوهش‌های مختلف به همکاری و همراهی کلیه پژوهشگران نیازمند هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: 25 درصد مولفه‌های حوزه سلامت در اختیار وزارت بهداشت و مابقی در سایر بخش‌هاست لذا ارتقای سلامت جامعه وظیفه همه ارگان‌ها است.
قدیمی به ارائه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت و افزود: ازشروع سال 2011 تاکنون 20 مقاله در نشریات ISI  توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه چاپ و منتشر شدند.
وی ادامه داد: شرکت در 70 کنگره خارجی و داخلی با ارائه 15 مقاله به صورت سخنرانی و 55 مقاله به صورت پوستر، تولید موش تراریخت سبز و راه‌اندازی بانک سلولی از جمله فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه است.
وی اقدام جهت برگزاری کنگره سلول‌های بنیادی در سنندج و اخذ مجوز دانشجویphd research در مرکز تحقیقات گوارش و کبد و سلولی مولکولی را از دیگر اقدامات پژوهشی این دانشگاه ذکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه پژوهش، اظهارداشت: کمبود تعداد متخصصین پژوهش در حیطه سلامت وعدم هماهنگی و یکپارچگی فعالیت‌های پژوهشی آموزشی و اقدامات مشاوره با تاکید بر سازوکارهای تولید از جمله چالش‌های موجود در زمینه پژوهش است.
قدیمی عنوان کرد: از دیگر چالش‌های موجود در زمینه پژوهش شامل عدم استفاده مدیران از نتایج تحقیقات در حوزه سلامت، نبود ساختارهای حمایتی در محیط‌های دانشگاهی، بومی نشدن پژوهش های موجود و عدم نهادینه‌سازی پژوهش با رویکرد میان رشته‌ای به عنوان ضرورت اجتناب‌ناپذیر حوزه سلامت و توسعه پایدار است.
وی در ادامه افزود: کم بودن تعداد پژوهش‌های کاربردی و مداخله‌ای در زمینه سلامت و عدم ارائه الگوهای علمی در جهت ارتقای هرچه بیشتر سلامت جامعه در فرآیند توسعه کشور با توجه به نیارها و مقتضیات فرهنگی کشور هم از چالش‌های بحث پژوهش به شمار می‌آیند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول