اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

جشن تکمیل شبکه بهداشتی درمانی کشور تا پایان سال گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت‌: جشن تکمیل شبکه بهداشتی درمانی کشور را تا پایان سال می‌گیریم.

جشن تکمیل شبکه بهداشتی درمانی کشور تا پایان سال گرفته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور نیشابور، مرضیه وحید دستجردی شامگاه شنبه در جلسه دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولان نظام سلامت نیشابور در تالار شهید عابد فرمانداری نیشابور، اظهار داشت: در سال جاری هزار و 140 خانه بهداشت در مناطق روستایی ساخته شد.
وزیر بهداشت افزود: حدود هزار خانه بهداشت دیگر در حال ساخت است.
او با بیان اینکه معتقدیم ساخت فضای پردیس دانشکده و بیمارستان سوم دولتی باید در نیشابور آغاز شود، اضافه کرد: باید خیران سلامت وارد میدان مشارکت برای تکمیل امور بهداشتی و درمانی شوند.
وی اظهار داشت: باید مردم احساس کنند که ارتقای شبکه به دانشکده در امور بهداشتی و درمانی‌شان تاثیرگذار بوده است، در این صورت این وضعیت، زمینه را برای تغییرات ساختاری و ارتقا به دانشگاه فراهم می‌کند.
او وعده داد: به تمامی درخواست‌های مسئولان نیشابور جواب مثبت می‌دهد تا خدمات بهداشتی و درمانی این منطقه افزایش یابد.
به گفته وی، ما مسئولان وظیفه داریم به شما مردم خدمت کنیم که اگر شما راضی باشید ان‌شاالله امام رضا(ع) نیز راضی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی عملیاتی یا نقشه راه نظام سلامت تهیه شده که به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تقدیم شده است، افزود: معاونت ریاست‌جمهور اعلام کردند تنها دستگاهی که نقشه راه را تهیه کرده، وزارت بهداشت است که می‌تواند الگو برای سایر دستگاه‌ها باشد.
وحیددستجردی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کاری بکنید که اگر مردم بیمار شدند بیماران و همراهانشان جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند، افزود: بنای ما در وزارت بهداشت این است که نظام سلامت را در قالب برنامه‌های شفاف و روشنی بر اساس برنامه پنجم توسعه ارتقا دهیم.
او تاکید کرد: تلاش وزارت‌خانه این است که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را در سرتاسر کشورمان در همه نقاط شهری و روستایی مستقر بکنیم.
عضو هیئت دولت توضیح داد: در این نظام، اگر بیماران مراجعه کردند درمان می‌شوند و اگر هم نیازی به مراجعه نبود، تیم سلامت به در خانه‌های مردم مراجعه می‌کنند.
مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این سیستم بیماران کمترین وجه را برای امور بهداشتی، پزشکی و مشاوره‌ای سلامت می‌پردازند که یک تیم 12 نفره است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این نظام، اگر بیماری از سطح پزشک خانواده به رده‌های بعدی تخصصی و فوق تخصصی مراجعه کند به‌صورت خودکار درمان می‌شود و بساط تاخیر در دریافت خدمات درمانی و زیرمیزی و رومیزی رخت برمی‌بندد.
وحیددستجردی اضافه کرد: امسال سال اول این برنامه چهار ساله است که باید با حمایت‌ جدی مجلس دستگاه‌های دولتی اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سند آسایش سرزمینی، امکانات تقسیم می‌شود، اظهار داشت: بر اساس این سند، دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این منطقه بر پا شده است.
او با تاکید بر اینکه تربیت نیروهای انسانی باید بومی باشد، افزود: ظرف دو سال و سه ماه گذشته تمام دانش‌آموختگان پزشکی، تخصصی و فوق تخصصی به مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی نیروها بیشتر از همان مناطق بومی تامین و تربیت می‌شوند تا با انگیزه بیشتری در مناطق محل سکونت خود خدمات ارائه بدهند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول