اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

استاد دانشگاه بدون تحقیق ادعای استادی نداشته باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: وظیفه اصلی ما در دانشگاه تحقیق است و نمی‌توانیم ادعا کنیم استاد دانشگاه هستیم و سالی یک مقاله ننویسیم.

استاد دانشگاه بدون تحقیق ادعای استادی نداشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی اکبر زینال  ظهر امروز در مراسم هفته پژوهش که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در حوزه تحقیق کار سخت است ولی وظیفه اصلی ما در دانشگاه تحقیق است و نمی‌توانیم ادعا کنیم استاد دانشگاه هستیم و سالی یک مقاله ننویسیم.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد در کشور و در بین دانشگاه‌ها جایگاهی داشته باشیم باید از خود شروع کنیم که جای ما کجاست، نقش ما چیست و چه وظیفه‌ای داریم و این را با وجدان خود در میان گذاشته و سهم و نقش خود را ایفا کنیم و توجه کنیم که آیا این سهم ثابت است و یا رشد می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: با وضع موجود کار کردن مهم است و اینکه بگوییم شرایط مطلوب شود و چنین و چنان می‌کنیم شنیدیم ولی حاصل گفت‌وگو این است باید سهم خود را دانسته و انجام دهیم و الحمدالله فضا، امکانات و حمایت‌ها وجود دارد و فقط باید بهانه‌ای برای کار نکردن نداشته باشیم و بگوییم که می‌توانیم و به صورت مشترک و اگر هم نشد، فردی کار را انجام دهیم.
وی با اشاره به اهمیت کار به صورت اشتراکی اعلام کرد: باید توجه داشته باشیم که هیچگاه خداوند متعال نعمت کسی را برای اینکه برای دیگری جا باز کرده است، کم نمی‌کند بنابراین در دوره آموزشی و تحقیقات یک وظیفه ملی و یک وظیفه بین‌المللی داریم و همچنین یک وظیفه فردی در قابل موسسه‌ای داریم که برای آن کار می‌کنیم و به عنوان هیئت علمی استخدام شدیم که تحقیق و آموزش را انجام دهیم.
زینالو  تصریح کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه و رئیس دانشگاه تا به کی باید پاسخگوی کسانی که کار نمی‌کنند و یا سال‌های سال تحقیق نمی‌کنند، باشد و از این پس نیز بحث ارائه مقاله بسیار مورد اهمیت است و باید از سوی اعضای هیئت علمی ارائه شود و این امر برای رشد افراد است.
وی خاطر نشان کرد: باید به کسانی که راه را نمی‌دانند و یا می‌دانند ولی باید راه را به آنها نشان دهیم، کمک کنیم و کارهای تحقیقاتی مشترک را داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که هر کاری که توسط ما صورت می‌گیرد به نام این دانشگاه ثبت می‌شود و باید همه با هم حرکت کنیم و هر نمره‌ای که دانشگاه بگیرد چه مثبت و چه منفی برای همه است و به اسم این دانشگاه تمام می‌شود بنابراین نباید اجاره دهیم در مجموعه کارمان کسانی نقطه ضعف نشان دهند و این همان امر به معروف است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول