اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خواستار شد:

راه‌اندازی کمیته نهضت مطالعه مفید در کشور

خبرگزاری فارس: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خواستار پیگیری و ایجاد کمیته‌های نهضت مطالعه مفید در کشور شد.

راه‌اندازی کمیته نهضت مطالعه مفید در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز منصور واعظی صبح امروز در گردهمایی مشترک مدیران کتابخانه‌های عمومی و کارشناسان امور انجمن‌های سراسر کشور که در شیراز در حال برگزاری است، اظهار داشت: کارشناسان انجمن‌ها در استان‌ها باید پیگیر راه‌اندازی این کمیته شوند.
وی ادامه داد: در بیشتر استان‌های کشور این کمیته راه‌اندازی شده و در استان فارس نیز باید هر چه زودتر شاهد راه‌اندازی این کمیته با 17 عضو، به ریاست استاندار باشیم.
این مقام مسئول افزود: باید در این راستا کارگروه‌های مختلف در زمینه توسعه کتابخانه‌ها راه‌اندازی شود تا بتوانیم کتابخانه‌هایی در شأن علاقمندان به کتاب در نقاط مختلف دایر کنیم.
واعظی تصریح کرد: در یک سال آینده راه‌اندازی کمیته‌های نهضت مطالعه مفید را به یک مصوبه قانونی تبدیل می‌کنیم تا در تمام استان‌ها شاهد راه‌اندازی آن در کشور باشیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به نقش انجمن‌های شهرستانی کتابخانه‌ها در اشاعه و نشر کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: این انجمن‌ها باید در شهرستان‌ها فعال شده تا موضوع کتابخوانی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.
واعظی بیان داشت: نباید نخستین دستور جلسه هیچ انجمنی را به سهم نیم درصدی شهرداری‌ها در ارتباط با کتابخانه‌ها اختصاص دهیم بلکه باید به مهم‌ترین موضوع که ارتقای مطالعه در جامعه است، بپردازیم.
وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها طوری توسط انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان‌های کشور، صورت گیرد که در همایشی با حضور نخبگان و صاحب‌نظران عرصه کتابخوانی راهکارهای ارتقای مطالعه بررسی شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین با بیان اینکه باید از پتانسیل‌های نمایندگان مجلس در شهرستان‌های مختلف در راستای ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ عمومی استفاده شود از مسئولان انجمن‌های کتابخانه‌ها خواست تا جلسه‌های انجمن را به طور حتم با حضور استاندار و فرماندار برگزار کنند.
واعظی نظر امامان جمعه را در ارتقای فرهنگ کتابخوانی نیز موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید پیوند بین اداره کتابخانه‌ها و امامان جمعه برقرار شود و متولیان کتابخانه‌ها در نمازهای جمعه مردم را در جریان اهمیت مطالعه و کتابخوانی قرار دهند.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی همچنین از برگزاری نشست انجمن‌های کتابخانه‌های سراسر کشور در اردیبهشت ماه سال آینده در تهران خبر داد.
به گزارش فارس، گردهمایی مشترک مدیران کتابخانه‌های عمومی و کارشناسان امور انجمن‌های سراسر کشور تا فردا در شیراز ادامه دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول