اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

میانگین تولید علم ایران 11 برابر دنیا است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: میانگین تولید علم در ایران 11 برابر دنیا است.

میانگین تولید علم ایران 11 برابر دنیا است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسن علم‌الهدایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش در محل پارک علم و فناوری مشهد، اظهار داشت: کشور ایران با دارا بودن تنها یک درصد جمعیت دنیا تولید علمی بالا تر از 1.2 درصد است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه این میزان تا پایان برنامه پنجم باید به دو درصد افزایش یابد، تصریح کرد: با این حال نرخ تبدیل علم به فناوری هنوز پایین بوده و در این راستا باید کارهای بیشتری صورت پذیرد.
وی با تاکید بر اینکه صنعت ما باید امروز از دستاوردهای موسسات دانش بنیاد استفاده کند، افزود: در حال حاضر بیش از 20 درصد تولید ناخالص ملی برخی از کشورهای پیشرفته از طریق تولیدات علمی صورت می‌گیرد.
وی گسترش فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری را سبب افزایش این‌ گونه اقدامات دانست و افزود: بحث فناوری و تولید ثروت ناشی از علم یک مقوله بسیار جدی و حیاتی است.
علم‌الهدایی با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا درگیر یک رقابت چشم‌گیر در عرصه علم و فناوری هستیم، خاطر نشان کرد:در دنیای امروز مشکلات و چالش‌های سایبری بین ما و دشمنانمان بالا گرفته است.
وی تسلط ایران در حوزه‌های مختلف مانند دستگیری RQ-170 را از این جمله برشمرد و بیان داشت: انقلاب دانایی و توانایی یک مسئله بسیار جدی برای عبور از مشکلات فعلی است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان عنوان داشت: داشتن اقدامات سنجیده و حساب شده یک گلوگاه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی است.
وی بحث‌های گذشته را در رابطه با آینده‌نگری پژوهشی ذکر کرد و اظهار داشت: با  این حال موضوع امروز آینده‌نگری فناوری است.
علم‌الهدایی حضور پارک علم و فناوری خراسان را در نمایشگاه‌های خارجی بسیار موفق برشمرد و افزود: در بخش‌های آزمایشگاهی نیز کارهای بسیار زیادی در این زمینه صورت پذیرفته است.
وی از وجود شش مرکز رشد فناوری در این استان خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر دبیری طرح‌های دانش‌بنیان در خراسان به پارک علم و فناوری محول شده است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان به برگزاری جشنواره علم و عمل در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در این جشنواره مهم 300 طرح فناوری از این پارک به دبیرخانه ارسال شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول