اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

بدون تولید علم هیچ رشدی اتفاق نمی‌افتد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی علم وارداتی را موجب توسعه کشور ندانست و افزود: بدون تولید علم هیچ رشدی اتفاق نمی‌افتد

بدون تولید علم هیچ رشدی اتفاق نمی‌افتد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمود صلاحی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی ماده اولیه در تولید علم را اندیشه خواند و اظهار داشت: بدون تولید علم، هیچ رشدی اتفاق نمی‌افتد و تا زمانی که واردکننده علم از طریق ترجمه باشیم همواره یک پله عقب هستیم.
وی بر وجود استعدادهای فراوان در استان و کشور تاکید کرد و افزود: استعدادهای بسیاری وجود دارد که پرورش و باور به آنها نکته مهمی است.
استاندار خراسان رضوی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را ویترینی برای عرضه  فعالیت‌های نخبگان عنوان و خاطرنشان کرد: باید به کسی که کارهای تحقیقی و پژوهشی انجام می‌دهد احترام بگذاریم و فرصت ارائه پژوهش را به او بدهیم.
وی فرموده‌های رهبری در ارتباط با جنبش نرم‌افزاری در کشور را ذکر و اظهار کرد: جنبش نرم‌افزاری به این معنی است که با اندیشه‌های خود علم، تولید کنیم و نه دانشمند بلکه اندیشمند به وجود آوریم به آن معنا که اندیشمند، دانش تولید می‌کند اما دانشمند علوم موجود را تنها یاد می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه  قبل از انقلاب اسلامی ایران وارد کننده پزشک بوده است ولی امروز بهترین پزشکان از ایران به اروپا و آمریکا رفته‌اند، بیان داشت: همین اتفاق در حوزه اقتصاد و فلسفه هم افتاده است.
صلاحی از مسئولان استان نگاه ویژه به خواسته‌ها و رفع نیازهای نخبگان استان را خواستار شد و اظهار داشت: هر شخصی که ایده خوبی دارد باید برای کمک به او توسط دستگاه مربوطه، آن ایده خریداری شود.
وی گلایه نخبگان استان از عدم همکاری بعضی ادارات با آنان را ذکر و خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید به استعدادهای استان توجه داشته باشند و به هر میزان که می‌توانند به آنان کمک مالی کنند.
وی توجه به هر ایده‌ای حتی کوچک در راستای کمک به پیشرفت علمی کشور را مهم دانست و بیان داشت: اگر  مدیری به شخصی که چیزی را ساخته است به دیده تحقیر نگاه کند هم آن مخترع و هم آن مدیر شکست می‌خورد.
استاندار خراسان رضوی به جایگاه ایران که در 10 علم برتر دنیا جزو 10 کشور اول است اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به دنبال جایگاهی بالاتر است. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول