اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه آزاد قم؛

روند تولید علم در قم بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته پژوهش و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، روند تولید علم با سخنرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

روند تولید علم در قم بررسی می‌شود
مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از اساتید پژوهشگر دانشگاه آزاد قم، اظهار داشت: در این همایش که روز 27 آذرماه همزمان با نماز مغرب و عشا در تالار غدیر این دانشگاه برگزار خواهد شد، حسین نجابت نماینده مجلس شورای اسلامی به بحث در موضوع پژوهش و اهمیت آن در توسعه و پیشرفت کشور خواهد پرداخت.
وی ادامه داد: در این مراسم همچنین محمد‌مهدی محمدی، از اعضا هیئت علمی این دانشگاه با ارائه سخنرانی به بررسی روند تولید علم در دانشگاه آزاد قم خواهد پرداخت.
محبوبه السادات شریف ضمن تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد قم در هفته پژوهش، افزود: در این هفته کارگاه‌های مختلف آموزش روش تحقیق برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارگاه آشنایی با آیین‌نامه‌های پژوهشی برای اساتید برگزار خواهد شد.
وی افزود: بازدید دانشجویان از کارخانه‌های صنعتی قم و برگزاری سخنرانی‌های تخصصی در رشته‌های شیمی، حقوق و علوم سیاسی در دانشکده‌های مربوط، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این هفته است.
مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قم با اشاره به استمرار برنامه‌های مختلف در رابطه با ترویج پژوهش در طول سال ابراز داشت: در این راستا برنامه‌های متعددی از سوی انجمن‌های علمی دانشکده‌ها و باشگاه پژوهشگران جوان اجرا می‌شود که استقبال خوبی از سوی دانشجویان در این زمینه تا امروز صورت گرفته است.
وی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان به منظور ایجاد تسهیلات برای دانشجویان علاقه‌مند به پژوهش در دانشگاه آزاد به وجود آمده و با جذب دانشجویان ممتاز تلاش می‌کند زمینه را برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آنان در دانشگاه فراهم کند.
شریف خاطرنشان کرد: این باشگاه در دانشگاه آزاد قم با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی پژوهشی و حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان نقش مهمی در تشویق به پژوهش در این دانشگاه ایفا می‌کند.
وی افزود: رشد پژوهش در دانشگاه آزاد قم در سال جاری نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و با وجود اینکه همچنان وضعیت پژوهش در این دانشگاه ایده‌آل نیست اما این روند رشد هر ساله نشانه خوبی برای گسترش این فضا به شمار می‌رود.
مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قم تصریح کرد: از طرفی مشاهده می‌کنیم که تعداد قابل توجهی از پژوهشگران نمونه استانی از این دانشگاه انتخاب شده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت موجود در دانشگاه آزاد قم است.
وی اظهار داشت: مسائلی مانند مشکلات مالی و بومی نبودن برخی اساتید موجب شده که آنها در زمینه پژوهش به رکود نزدیک شوند اما تعداد زیادی از اساتید این دانشگاه در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده و هم‌اکنون نیز در حال تلاش هستند.
شریف با بیان اینکه آموزش و پژوهش در کنار هم باید جدی گرفته شود، افزود: از طرفی بدون آموزش، پژوهش معنا ندارد و از طرف دیگر اساس کار علمی در دانشگاه همین پژوهشگری است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول