اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان چشم انداز 20 ساله محقق می‌شود؛

ارتقای تولید علمی کشور به 4.5 درصد

خبرگزاری فارس:‌ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: تولید علم در کشور تا پایان چشم انداز 20 ساله کشور به 4.5 درصد و برنامه پنجم توسعه به دو درصد ارتقا خواهد یافت.

ارتقای تولید علمی کشور به 4.5 درصد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان کریم مطهری‌مؤید صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر بخش تعاون با بیان اینکه هر اختراع و پیشرفتی با پشتوانه پژوهش محقق می‌شود، اظهار کرد: ایمان و علم دو ویژگی مهم است که موجب رسیدن انسان به درجات عالی کمال و جلب رضایت الهی می‌شود.
وی افزود:‌ پژوهشگر در بین نادانان مانند زندگانی هستند در بین مردگان که از این حیث بوعلی سینا به دلیل داشتن این ویژگی‌ها همچنان زنده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه محقق همواره به دنبال تولید علم و دانش است، ابراز کرد: در بین سال‌های 1990 میلادی تا 2009 بیش از 53 هزار مقاله علمی به ثبت رسیده است که این رقم پیشرفت علمی کشور را در سالهای اخیر به خوبی نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: میزان تولید علم در کشور در سال 85 چهار درصد، سال 86 پنج درصد و در سال گذشته با جهش علمی خیره کننده به نسبت جمعیت کشور در جهان توانستیم سهم تولید علم کشور را به یک درصد برسانیم.
مطهری مؤید با تأکید بر اینکه در حال حاضر از خط فقر علمی عبور کردیم، گفت: تولید علم در کشور تا پایان چشم انداز 20 ساله کشور به 4.5 درصد و برنامه پنجم توسعه به دو درصد ارتقا خواهد یافت.
مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در ادامه تصریح کرد: برنامه پنج ساله کشور نمونه‌ای از برنامه‌ریزی و پژوهش در امر توسعه و آبادانی تلقی می‌شود که پس از پیروزی انقلاب این روند به شکل خوبی سامان گرفت.
مسعود اقلامی خاطرنشان کرد: پژوهشگر باید در کنار جمع آوری اطلاعات و ارائه مقالات گوناگون ثمره فعالیت خود را به منصه ظهور برساند.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بسیاری از دستاوردهای پژوهشی صرفاً اکتفا به جمع آوری اطلاعات شده است و قابلیت اجرا ندارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول