اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه اراک:

ارتباط مراکز تولید علم و بخش صنعت ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه اراک گفت: عدم ارتباط مناسب بین مراکز تولید علم و بخش صنعت از مهم‌ترین مشکلات پژوهش است.

ارتباط مراکز تولید علم و بخش صنعت ضروری است
حمیدرضا مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: در سال‌های اخیر تعامل بین دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم و بخش صنعت نسبت به سال‌‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اما این ارتباط باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه  می‌تواند در تامین نیازهای هر جامعه موثر بوده و استقلال جامعه را به دنبال داشته باشد.
معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه اراک با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه اراک در حال حاضر 165 نفر عضو هیئت علمی داشته که تماما در فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه فعالیت دارند.
مومنی گفت: در سال گذشته 67 طرح پژوهشی درون و برون دانشگاهی در دانشگاه اراک مصوب شده است و در نیمه نخست سال جاری نیز 30 طرح پژوهشی در حال اجراست.
وی بیان داشت: تعداد مقالات ارائه شده این دانشگاه در کنفرانس‌های ملی در سال گذشته 154 مقاله و در نیمه نخست سال جاری 67 مقاله بوده است.
به گفته وی تعداد مقالات چاپ شده علمی و پژوهشی و ISI  دانشگاه اراک نیز در سال گذشته 221 مقاله و در سال جاری 113 مقاله بوده است.
معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه اراک با اشاره به فعالیت چهار دانشکده  ادبیات و علوم انسانی، علوم،  فنی و مهندسی و دانشکده کشاورزی گفت: در این چهار دانشکده 833 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل بوده که موظف هستند یک طرح پژوهشی را برای دریافت پایان نامه خود بگذرانند.
مومنی تصریح کرد: دانشگاه اراک در بین دانشگاه‌های داخل کشور در رتبه 33 قرار دارد و بر اساس اطلاعات پایگاه ISI  تعداد 111 عنوان مقاله در سال 2011 گزارش شده است.
وی تاکید کرد: در دانشگاه اراک هر پژوهشی که در قالب طرح پژوهشی اجرا می‌شود مجری موظف است که از نتایج آن یک مقاله در مجلات معتبر چاپ و استخراج کند که این مقالات به تولید علم تبدیل می‌شوند.
معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه اراک با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: پژوهش منجر به خلق دانش نو می‌شود که این دانش نو می‌تواند به امر آموزش کمک کند، بنابراین آموزش می‌تواند پژوهش‌محور باشد.
مومنی اظهار کرد: پژوهش می‌تواند منبع درآمد برای یک کشور باشد و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری در خصوص تولید ثروت از علم تاکید دارند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول