اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان:

دانشجویان تولید علم را مد نظر قرار دهند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور گیلان گفت: در شرایط کنونی تولید علم و ارائه الگوهای عملی و نظریه‌پردازی که مورد درخواست مقام معظم رهبری از دانشجویان نیز است، باید مد نظر دانشجویان متعهد قرار گیرد.

دانشجویان تولید علم را مد نظر قرار دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی صوفی‌رضایی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو، نقش استکبار ستیزی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در طول تاریخ انقلاب اسلامی را ماندگار دانست.
وی اظهار داشت: دانشجویان با الهام از منویات و راهنمایی‌های ارزشمند امام راحل، نشانگر راه بیداری اسلامی و آزادی ملت ایران از زیر بار ستم دولت ستم‌شاهی شدند.
وی، نقش دانشجویان آگاه و روشنفکر به عنوان راهنما و ترسیم کننده وضعیت هر جامعه را مهم و خطیر خواند و بیان داشت: در این راستا دانشجویان پیرو خط امام (ره) به عنوان قشر روشنفکر و اندیشمند جامعه نقش مهمی را در ترویج روحیه استکبار ستیزی در دوران ستم‌شاهی ایفا کردند که در نهایت با ایثارگری و شهادت این دانشجویان و نشان راه برای همگان منجر به انقلاب شکوهمند اسلامی شد.
این مسئول با اشاره به نقش محوری دانشجویان در برهه کنونی کشور، گفت: بحث تولید علم و ارائه الگوهای عملی و نظریه‌پردازی که مورد درخواست مقام معظم رهبری از دانشجویان نیز است، باید مد نظر دانشجویان متعهد قرار گیرد.
وی افزود: در این راستا دانشجویان باید با تکیه بر باورداشت‌ها و هویت اسلامی‌ ایرانی نسبت به تعریف و تبیین علوم در عرصه‌های مختلف همت گمارند.
صوفی‌رضایی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر علوم در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه و رتبه انقلاب اسلامی در بحث تولید علم در سطح بین‌المللی نشان از خودباوری، همت و تلاش دانشمندان و دانشجویان دارد.
این مسئول ابراز داشت: این پیشرفت‌ها در برخی از زمینه‌های علمی به گونه‌ای است که سبب تحیر و تعجب غربی‌ها نیز شده به نحوی که در گزارش‌های خود و در مجلات بین‌المللی اعلام می‌کنند پیشرفت علم در ایران به حد زیادی در حالت تصاعدی است و این پیشرفت خیره کننده جای تامل و بررسی دارد.
وی با اشاره به نقش دانشگاه پیام نور در توسعه علمی کشور اضافه کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان مولود انقلاب اسلامی نقش مهمی را در توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی دارد، زیرا در گذشته یکی از محدودیت‌های تحصیلی این بود که به دلیل کمبود امکانات تعداد کمی می‌توانستند وارد دانشگاه شوند و تعداد بسیار زیادی از داوطلبان نمی‌توانستند وارد دانشگاه شوند و این معضل بزرگی بود که در کشور وجود داشت که با توسعه دانشگاه پیام نور این مشکل برطرف شد.
این مسئول اذعان داشت: به‌زودی شاهد توسعه روزافزون دانشگاه پیام نور گیلان در بخش توسعه تحصیلات تکمیلی خواهیم بود و امیدواریم با تربیت و پرورش دانشجویان متعهد شاهد تقویت در حوزه‌های علمی و افزایش بیش از پیش روند تولیدات علمی و توسعه و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی در جهان باشیم.
 انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول