اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی یک درصد تولید علمی کشور را دارد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ‌کشورمان ایران از نظر تولیدات علمی امسال در رتبه 21 کشور قرار دارد که نسبت به سال قبل یک رتبه جایگاه آن ارتقا یافته است.

دانشگاه محقق اردبیلی یک درصد تولید علمی کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسنعلی رزمجو ظهر امروز در همایش هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی از تحقیق به عنوان توانمندی و کشف واقعیت‌های موجود جهان یاد کرد و اظهار داشت: تحقیق یعنی پیدا کردن راه حل مشکلات پیش روی بشریت و جوامع به طوری که در این بین توجه به علم و نتیجه تحقیق و پژوهش جزو اساس و برنامه‌های محوری  توسعه و پیشرفت جوامع است.
وی گفت: علم در سایه تحقیق و پژوهش شکل حقیقی می‌گیرد به طوری که اگر تحقیق و پژوهش نباشد تولید علم که لازمه پیشرفت و توسعه جوامع است اتفاق نمی‌افتد.
معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به پیشرفت روز افزون تولید علم و پیشرفت در کشور تصریح کرد: همه ساله رتبه و جایگاه کشورمان و استان اردبیل در زمینه تولید علمی و کارهای پژوهشی به سرعت در حال ارتقاست به طوری که در پنج سال اخیر رتبه علمی و تحقیقاتی کشورمان از جایگاه 52 به 21 ارتقا یافته و افزون شده است.
رزمجو بیان داشت: دانشگاه محقق اردبیلی با عنوان دانشگاه مادر در استان اردبیل در حوزه پژوهش و تحقیق عملکرد مناسبی داشته به طوری که در اصل برنامه‌ها گسترش دوره تحصیلات تکمیلی مدنظر بوده و در دستور کار قرار گرفته است.
 
* دانشگاه محقق اردبیل یک درصد تولید علمی کشور را دارد
وی افزود: با گسترش رشته‌های دانشگاهی و حمایت از پژوهشگران و محققان تولیدات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی به سرعت افزایش یافته به طوری که این دانشگاه یک درصد تولیدات علمی کشور را عهده‌دار است.
معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با یادآوری اینکه با احتساب تمام تولیدات علمی دانشگاه‌های استان اردبیل مجموع تولیدات علمی مراکز علمی موجود استان اردبیل دو درصد تولیدات علمی کشور را شامل می‌شود، گفت: ‌این قدم مبارکی است که با حمایت مسئولان به سرعت در حال اجرایی شدن است.
رزمجو به توانایی روز افزون مراکز علمی و دانشگاهی استان اردبیل در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: اکثر تحقیقات علمی و پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌های استان اردبیل در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ شده است.
وی به حمایت‌های لازم از این بخش اشاره کرد و افزود: ما در دو حوزه مادی و معنوی از پژوهشگران حمایت می‌کنیم و معتقدیم با توجه به هزینه‌بر بودن امر پژوهش و تحقیق شایسته است در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های عظیم صورت گیرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول