اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات سپاه استان سمنان:

نخستین گام برای تغییر فرهنگی تغییر گفتمان است

خبرگزاری فارس: معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان گفت: نخستین گام برای تغییر فرهنگی تغییر گفتمان است.

نخستین گام برای تغییر فرهنگی تغییر گفتمان است
به گزارش خبرگزاری فارس سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، علیرضا رجبی در نشست فرهنگی سیاسی پایوران و سربازان سپاه ناحیه مهدیشهر که در حسینیه ثارالله این سپاه برگزار شد، اظهار کرد: تغییر گفتمان، نخستین گام برای تغییر فرهنگی در حرکت انقلاب اسلامی و سرآغاز تهاجم فرهنگی بوده است.
وی با اشاره به اینکه هر حرکت انقلابی مبتنی بر تئوری‏های از پیش تدوین شده‏ است، افزود: تئوری انقلاب اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره) از متن قرآن و سیره اهل بیت (ع) و فقه پویای شیعه اتخاذ شده است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان بیان کرد: امام خمینی (ره) گفتمان انقلاب اسلامی را با ادبیات قرآنی اسلامی به جامعه مسلمان ایران ارائه کرد و همین مسئله موجب خروش انقلابی و پیروزی‏های مداوم جبهه اسلام شد.
وی با بیان اینکه از جمله کلید واژه‏هایی که موجب تحرک انقلابی مردم این مرز و بوم شد، واژه «مستضعفین» بود، خاطرنشان کرد: کلمه مستضعف کلمه‏ای قرآنی است و به معنای انسان‏هایی است که قابلیت مدیریت جامعه را دارند، لیکن نیرویی طاغوتی مانع رشد آنهاست و با استثمار این انسان‏ها، مانع تحقق استعدادهای الهی آنها می‏شوند.
رجبی افزود: دشمنان برای مواجهه نرم و تهاجم فرهنگی به انقلاب اسلامی از شیوه گفتمان‏سازی در برابر انقلاب اسلامی بهره بردند، چرا که این موضوع بسیار نامحسوس بود و قاطبه جامعه متوجه این تهاجم نمی‏شدند.
وی صفوف مورد حمله این تهاجم را متوجه نخبگان جامعه دانست و افزود: در دورانی که بسیاری تهاجم فرهنگی را در ظواهر جامعه ارزیابی می‏کردند، متاسفانه بخشی از نخبگان جامعه آگاهانه یا ناآگاهانه مرعوب تهاجم فرهنگی دشمن شدند و طبیعی است که جامعه نیز از تغییرات نخبگان جامعه تبعیت کنند.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان مشابه‏سازی گفتمانی را از شیوه‏های فریب‏کارانه دشمنان برشمرد.
رجبی گفت: معاویه در دوران زمامداری خود از همین شیوه برای ناکارآمدسازی شخصیت امام علی (ع) استفاده کرد، البته این شیوه پس از رحلت پیامبر (ص) آغاز شد و در دوران معاویه تشدید یافت و در نهایت هنوز 50 سال از رحلت پیامبر (ص) نگذشته بود که واقعه عاشورا رخ داد.
وی اظهار کرد: برخی از نخبگان در قالب حلقه‏های فکری متعدد در دوران سازندگی و اصلاحات، پیاده نظام این تهاجم دشمن بودند و شبهه‏افکنی‏های متعدد در موضوع ولایت ‏فقیه، انقلاب اسلامی، موضوع فلسطین و لبنان، دفاع مقدس، بسیج و ... ناشی از همین برنامه بوده است.
رجبی تاکید کرد: بسیجیان و امت حزب‏الله در جنگ نرم که دایره وسیع‏تری نسبت به تهاجم فرهنگی دارد، وظیفه دارند که اولا گرفتار بحث‏های فرسایشی تئوریک نشوند و در گام بعدی، باید همه ابعاد جنگ نرم را مورد توجه قرار داده و با هر گفتمانی که به نام دین و انقلاب، مانع حرکت انقلاب اسلامی باشد، با روش خود مقابله کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول