اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر طرح گفتمان دینی اداره کل تبلیغات بوشهر:

وب سایت تخصصی گفتمان دینی بوشهر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر طرح گفتمان دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از راه‌اندازی قریب الوقوع وب سایت تخصصی گفتمان دینی این استان خبر داد.

وب سایت تخصصی گفتمان دینی بوشهر راه‌اندازی می‌شود
عبدالله رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: با توجه به دستورالعمل اجرایی طرح گفتمان دینی در سال 90 و تغییراتی که در سیاست‌های کلان این طرح لحاظ شده، به‌زودی وب سایت گفتمان دینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر راه اندازی می‌شود و اخبار و اطلاعات مربوط به اجرای این طرح در استان از طریق این وب سایت به اطلاع مخاطبان می‌رسد.
دبیر طرح گفتمان دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هدف از راه اندازی این سایت را پاسخگویی سریع‌تر به پرسش‌های جوانان و نوجوانان و ایجاد محیطی مناسب برای تولید فکر توسط اساتید و مربیان و متولیان طرح گفتمان دینی دانست.
کارشناس پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه افزود: طرح گفتمان دینی در سال جاری با کیفیت خوب و قابل قبولی در حال اجراست و استقبال بسیار خوبی از اجرای این طرح در سطح مدارس صورت گرفته که این امر بیانگر تسلط اساتید و کاربردی بودن موضوعاتی است که کانون هدف گفتمان دینی است.
رئیسی ضمن تشکر از ادارات و دفاتر نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان که با این طرح همکاری خوبی دارند، خاطرنشان کرد: این وب سایت تخصصی پوشش دهنده اخبار گفتمان، تاریخچه فعالیت آن، تصاویر گفتمان، بانک اطلاعات اساتید، بانک پرسش و پاسخ، مختصری از موضوعات گفتمان و بخش‌های دیگر است.
وی عنوان کرد: به همت دفتر پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر کتاب در غمستان عشق که حاوی مجموعه کامل نوحه‌ها و اشعار عزاداری بوشهری است، به مناسبت ماه محرم چاپ و توزیع شد.
رئیسی گفت: همیشه یکی از دغدغه های اصلی ما در حوزه پژوهش میدانی دین این بود که مجموعه‌ای کامل از نوحه ها و واحدهای بوشهری که در مناسبت‌های مختلف توسط ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) در آیین سوگواری خوانده می‌شود را گردآوری و چاپ کنیم تا منبع و مرجع خوبی برای مداحان بوشهری فراهم شود و دسترسی به نوحه‌ها و واحدهای قدیمی و جدید برای آنها آسان تر شود.
رئیسی افزود: بر همین مبنا با عبدالله لاوری فرد، نویسنده جوان بوشهری که پیش از این هم کتاب «نغمه سرایان اهل بیت (ع)» را چاپ کرده بود به توافق رسیدیم و وی پس از انجام مطالعات مقدماتی و میدانی و مراجعه به نوحه سرایان و مداحان و شاعران اهل بیت (ع) بوشهر، مجموعه خوب و تقریباً کاملی از نوحه‌ها و واحدها را جمع آوری کرد که اکنون با نام در غمستان عشق چاپ و منتشر شده است.
کارشناس پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تشریح اهداف اصلی چاپ این کتاب، در ارتباط با محتوای این کتاب گفت: این کتاب شامل سه بخش است، بخش اول واحدهای ایام سوگواری است، بخش دوم نوحه‌های ایام سوگواری را در بر می گیرد، و سومین بخش نیز گزیده‌ای از مولودی‌ها و مرثیه‌های بوشهری است که توسط لاوری فرد گردآوری و چاپ شده است.
رئیسی در ادامه افزود: از ویژگی‌های خاص این کتاب این است که در هر بخش کتاب، اشعار مربوط به محرم، اربعین، وفات نبی اکرم (ص)، شهادت حضرت فاطمه (س) و شهادت حضرت علی (ع) به طور جداگانه و مجزا آمده و این مسئله موجب شده تا مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)، به راحتی بتوانند اشعار مناسبتی مورد نیاز خود را در این کتاب بیابند و قطعاً استقبال بسیار خوبی از این کتاب می‌شود.
وی در پایان ضمن تقدیر از عبدالله لاوری فرد، نویسنده این کتاب که با همت خویش این نوحه‌ها و اشعار را گردآوری کرده، حمایت مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از چاپ این مجموعه را ستودنی دانست.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول