اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیاسی اتحادیه‌‌ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل:

احیای گفتمان دینی آغازگر جنبش دانشجویی بود

خبرگزاری فارس: دبیر سیاسی اتحادیه‌ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: جنبش دانشجویی فعالیت خود را با احیای گفتمان دینی آغاز کرد.

احیای گفتمان دینی آغازگر جنبش دانشجویی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمد رضایتی‌ در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که بر سر مزار سه دانشجوی شهید واقعه 16 آذر که در امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد، 16 آذر را نقطه عطف دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: ریشه 16 آذر را باید در سال 1320 جست‌وجو کنیم، زمانی که نخستین جنبش‌های دانشجویی برای برگزاری نماز در دانشگاه‌ها شکل گرفت.
دبیر سیاسی اتحادیه‌ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل افزود: حرکت 16 آذر 32 دانشجویان ریشه در نخستین مجموعه‌های دانشجویی با عنوان انجمن اسلامی دارد که به خاطر دغدغه‌ای برای برپایی نماز ایجاد شده بودند.
وی ‌خاطرنشان کرد: دغدغه‌ آنها این بود که در دانشگاه محلی برای برگزاری نماز وجود ندارد، بنابراین این نشان‌دهنده‌‌ آن است که جنبش دانشجویی فعالیت خود را با احیای گفتمان دینی آغاز کرد.
رضایتی با بیان اینکه دانشجویان در 16 آذر  32 با خون خود کاری کردند که دانشگاه نقطه آغازینی برای استکبار‌ستیزی باشد، خاطرنشان کرد: شهدای واقعه 16 آذر سال 32 نماد استکبار‌ستیزی دانشجویان است.
وی عنوان کرد: در سال‌های ابتدایی پس از این واقعه این روز غریب بود و تا سال 53 و 54 کوچک‌ترین یادواره‌ای گرفته نمی‌شد و اجازه نمی‌دادند مراسمی گرفته شود.
رضایتی اظهار کرد: تا سال‌های قبل بزرگداشت 16 آذر تنها حرکتی کلیشه‌ای بود، اما سال گذشته و امسال از حرکت‌های کلیشه‌ای و نمادین خارج شد.
دبیر سیاسی اتحادیه‌ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه پیام 16 آذر هم اکنون فراگیر شده است، افزود: امروز پیام 16 آذر به دیگر دانشگاه‌های جهان نیز رسیده است و ‌آنها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که این حرکت می‌تواند جوابگو باشد.
وی در ادامه جنبش‌های 99 درصدی در دانشگاه‌های دیگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: دانشجویان ایران در سال 32 نیز این اعتراض را داشتند که چرا یک درصد جمعیت بر مردم حکم‌فرمایی می‌کنند و امروز نیز ما شاهد این هستیم وقتی که دانشجویان در دانشگاه برکلی بیاد اعتراض می‌کنند پلیس با آنها به شدت برخورد می‌کند و شاهد این هستیم که دانشگاه‌های مصر، یمن، بحرین به این نتیجه رسیده‌اند که این راهکار جواب می‌دهد.
رضایتی با اشاره به اعترافات مسئولان آمریکا در ارتباط با ایران عنوان کرد: راهکارهای سیاسی و دموکراسی علیه ایران جواب نمی‌دهد و باید دست به ترور بزنیم و پس از آن شاهد ترور شهیدان شهریاری، علی محمدی و... بودیم، شهدایی که ادامه‌دهنده 16 آذر بودند و با خون خود یک بار دیگر دانشگاه را از لحاظ اعتقادی محکم کردند.
دبیر سیاسی اتحادیه‌ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در پایان تصریح کرد: ما اعلام می‌کنیم که ادامه‌دهنده راه شهدا هستیم و این جنبش امروز فراگیر شده است.
این گزارش حاکی است، مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور محسن فرهنگی مشاور وزیر علوم، علیخانی مشاور وزیر و مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، مجلس آرا مدیرکل امور دانش‌آموختگان، حجازی مدیرکل حراست مرکزی، یعقوبی، رئیس مرکز مشاوره دانشجویی، نصیرزاده، مشاور وزیر علوم و فرمانده بسیج کارکنان وزارت علوم و دانشگاه‌ها، احمد علم‌شاهی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی ‌ـ اجتماعی وزارت علوم، میرزا بلوچی معاون سیاسی ‌ـ انتظامی فرماندار ری و جمعی از مسئولان شهرستان ری بر سر مزار شهدای واقعه 16 آذر در امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول