اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پاپان ماه محرم؛

180 گفتمان دینی در بروجن برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی بروجن گفت: تا پایان ماه محرم الحرام افزون بر 180 گفتمان دینی در بروجن برگزار می‎شود.

180 گفتمان دینی در بروجن برگزار می‎شود
حجت‌الاسلام مجید الهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این گفتمان‌ها با هدف تبیین فلسفه قیام عاشورا، معرفی شهدای کربلا و تشریح وظیفه شیعیان در قبال این واقعه برگزار می‎شود.
وی افزود: تشریح جنبه‌های مختلف قیام عاشورا، اهداف امام حسین(ع) از قیام و بیان فضایل شخصیت و الگوهای رفتاری شهدای کربلا از دیگر موضوعات این گفتمان‎ها به‌شمار می‎رود.
الهیان از برگزاری 4 هزار مراسم عزاداری در دهه اول محرم در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم با همکاری تبلیغات اسلامی، هیئت‌ها، روحانیان و هیئت امنای مساجد برگزار ‌شد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن سخنرانی را از برنامه‎های این مراسم دانست و افزود: روحانیان در مراسم عزاداری فلسفه قیام عاشورا، جایگاه حادثه کربلا در احیای ارزش‎های الهی و عبرت‌های عاشورا را برای حاضران تشریح کردند.
وی روضه خوانی، سینه زنی قرائت زیارت عاشورا و ختم قرآن را از دیگر برنامه‌های این مراسم برشمرد و گفت: پیش بینی می‎شود در دهه دوم محرم افزون بر یک هزار و 500 مراسم در بروجن برگزار شود.
الهیان توزیع نذورات میان هیئت‌های بروجن را از دیگر برنامه‌های دهه نخست محرم برشمرد و گفت: نذورات با هدف حمایت از هیئت‌ها در راستای جذب مردم به مراسم عزاداری و سوگواری بین هیئت‌ها توزیع شد.
وی با بیان اینکه این نذورات شامل 30 تن برنج، 5 تن شکر و 5 تن روغن بود، گفت: از این میزان 16 تن در بروجن و بقیه در شهرها و روستاها توزیع شد.
به گفته الهیان 240 هیئت در سطح شهرستان بروجن با مجوز اداره تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن اجرای تعزیه را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و گفت: تعزیه واقعه عاشورا را معرفی می‌کند.
وی با بیان اینکه تعزیه هنری است که به معرفی واقعه عاشورا می‌پردازد، گفت: تعزیه از شیوه‌های عزاداری سنتی در ایران است.
الهیان تأکید کرد: هنر تعزیه با به تصویر کشیدن واقعه عاشورا سهم بسزایی در معرفی جنبه‌های مختلف واقعه عاشورا دارد.
وی استقبال مردم از تعزیه را مطلوب ارزیابی کرد و از تعزیه‎خوانان خواست با مطالعه دقیق واقعه عاشورا حقایق صحرای کربلا را به نمایش بگذارند.
الهیان تصریح کرد: تعزیه‎خوانان باید از مبالغه‌گویی و تحریف واقعه عاشورا خودداری کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول