اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماهه امسال صورت گرفت؛

ثبت 18 هزار مورد ازدواج در سطح استان همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت ‌احوال همدان از ثبت 18 هزار و 416 واقعه ازدواج و 2 هزار و 259 مورد واقعه طلاق در هشت ماهه امسال خبر داد.

ثبت 18 هزار مورد ازدواج در سطح استان همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عبدالله مقصودی‌فر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته ثبت احوال و ارائه گزارش از ثبت وقایع حیاتی در هشت ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: این هفته از روز سوم دی آغاز و تا9 دی‌ماه ادامه می‌یابد که علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع در نخستین روز از این هفته پرسنل ثبت احوال استان با حضور در گلزار شهدا به تجدید بیعت با مقام شامخ شهیدان می‌پردازند.
وی در ادامه با اشاره به ثبت وقایع حیاتی استان در هشت ماهه نخست از سال جاری افزود: در این مدت 20 هزار و 434 واقعه ولادت به ثبت رسیده است که در مقابل ولادت 106 نوزاد پسر 100 واقعه ولادت دختر ثبت شده است.
مدیرکل ثبت ‌احوال استان همدان ابراز کرد: 10 هزار و 530 ولادت مربوط به پسران و 9 هزار و 904 واقعه مربوط به دختران است که از مجموع ولادت‌های ثبت شده 11 هزار و 106 واقعه شهری و 9 هزار و 328 مورد روستایی است.
وی اضافه کرد: در هشت ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ماه 2 هزار و 554 واقعه ولادت به ثبت رسیده که این رقم بیانگر 83 واقعه ولادت در هر شبانه‌روز است.
مقصودی‌فر در ادامه با اشاره به واقعه وفات تصریح کرد: در طی این مدت 7 هزار و 787 واقعه وفات ثبت شده که از این تعداد 4 هزار و 532 مورد مربوط به مردان و 3 هزار و 254 واقعه مربوط به زنان است.
وی گفت: در هشت ماهه نخست از سال جاری به طور متوسط در هر ماه 937 واقعه فوت به ثبت رسیده که این رقم بیانگر 32 مورد فوت به طور میانگین در سطح استان است.
مدیرکل ثبت ‌احوال استان همدان با اشاره به وضعیت آماری ازدواج و طلاق در استان خاطرنشان کرد: در سطح استان 18هزار و 416 واقعه ازدواج و 2 هزار و 259 واقعه طلاق به ثبت رسیده که افزایش شش درصدی ازدواج در ثبت نسبت به مدت مشابه سال قبل در این آمار دیده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نسبت طلاق به ازدواج در هشت ماهه سال قبل برابر با هشت ازدواج در مقابل یک بود که این رقم در سال جاری به 8.2 ازدواج در مقابل یک طلاق رسیده است.
مقصودی‌فر تأکید کرد: بیشترین ازدواج مردان بین 20 تا 24 سال با 7 هزار و 637 مورد ثبت گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  2.8 افزایش یافته و در گروه زنان نیز 6 هزار و 789 مورد ازدواج با افزایش دو درصدی نسبت به سال گذشته در سن 15 تا 19 سال صورت گرفته است.
وی ابراز داشت: بیشترین طلاق ثبت شده در گروه مردان در سن 25 تا 29 سال با 699 مورد و در گروه زنان در سن 20 تا 24 سال با ثبت 608 واقعه گزارش شده که 70 واقعه طلاق نیز مربوط به مردان بالای 60 سال است.
مدیرکل ثبت ‌احوال استان همدان گفت: بیشترین فراوانی نام در گروه دختران نام "فاطمه" با 953 انتخاب، "زهرا" با 699 انتخاب و "ستایش" با 520 انتخاب صورت گرفته که در گروه پسران نیز انتخاب نام‌های "امیر علی"، "ابوالفضل" و "محمدمهدی" به ترتیب با 667، 579 و 414 مورد انتخاب به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست از سال جاری 28 هزار جلد شناسنامه بالای 15 سال به صورت رایانه‌ای صادر و تحویل شده است، اضافه کرد: کمترین فراوانی نام "آرمیتا" با 16 مورد و "امیرپارسا" با 17 مورد انتخاب در این گروه قرار دارند.
مقصودی‌فر با اشاره به اتقان اسناد سجلی ایرانیان در همدان تصریح کرد: در تمام ادارات تابعه استان و در 9 شهرستان و همچنین دو بخش اسناد سجلی در حال اسکن، تصویربرداری و آرشیو الکترونیکی است که تاکنون بیش از 97 هزار برگ سند اسکن و بر روی پایگاه های داده بارگذاری شده است.
وی با اشاره به سایر فعالیت‌های صورت گرفته توسط ثبت احوال در این مدت اظهار کرد: صدور 30 هزار و 334 فقره کارت شناسایی ملی، به‌ روزرسانی آمار ولادت و فوت 28 هزار و 221 مورد و واگذاری 32 مورد فعالیت به سه دفتر پیشخوان خدمات دولت از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در هشت ماهه نخست امسال تلقی می‌شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول