اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار گیلان:

کمیته ازدواج آسان گیلان عملیاتی شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به تشکیل کمیته ازدواج آسان در این استان گفت: کمیته ازدواج گیلان باید به سرعت عملیاتی شود.

کمیته ازدواج آسان گیلان عملیاتی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی رضوانی عصر امروز در دومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان بر تشکیل کارگروه مشترک حمایت از زندانیان تاکید کرد و اظهار داشت: این کمیته باید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، اوقاف و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شود.
وی تشکیل کمیته حمایت از زندانیان را در هماهنگی بین دستگاه‌ها موثر خواند و افزود: فعالیت‌ها با تشکیل این کمیته منسجم‌تر انجام می‌شود ضمن اینکه از توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف می‌توان بهره برد.
رضوانی خواستار اعلام آزادی زندانیان پس از زندان به سازمان‌های حمایتی شد و تصریح کرد: زندانیان پس از آزادی در شرایط عادی قرار می‌گیرند.
معاون استاندار گیلان به تشکیل کمیته ازدواج آسان در استان اشاره کرد و گفت: این کمیته باید به سرعت عملیاتی شود و امور طبق زمان‌بندی صورت گیرد.
وی ازدواج آسان را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: مکان‌های دولتی باید برای ازدواج آسان در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد و این امر به‌راحتی در گیلان امکانپذیر است.
رضوانی با اشاره به طرح حکمیت بین خانواده‌ها، ابراز داشت: فریضه الهی حکمیت برای برطرف شدن اختلاف‌های خانوادگی به صورت پایلوت در گیلان انجام می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان طرح حکمیت را به صورت آزمایشی در استان عنوان کرد و اذعان داشت: طرح حکمیت ترک مخاصمه بین خانواده‌هاست.
 
*400 نفر خانواده زندانیان زیر پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گیلان نیز در این جلسه به فعالیت‌های کاهش اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: خط ملی اعتیاد با همکاری شهرداری در تابلوهای شهر رشت نصب می‌شود.
فرحناز نوبخت راد استفاده از نخبگان برای پیشگیری از اعتیاد را از جمله فعالیت‌های بهزیستی گیلان عنوان کرد و افزود: راهکارهای ترک اعتیاد در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
وی با بیان اینکه 400 نفر از خانواده زندانیان زیر پوشش سازمان بهزیستی گیلان قرار دارند، تصریح کرد: به خانواده‌های این زندانیان مستمری پرداخت می‌شود ضمن اینکه به فرزندان آنها هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد.
نوبخت راد پرداخت هزینه آب، برق و گاز خانواده زندانیان را برای یک بار رایگان اعلام کرد و ابراز داشت: مددکاری برای فرزندان زندانیان انجام می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان به مراکز مشاوره پیش از ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: این مراکز تخصصی هستند.
فرحناز نوبخت، گیلان را دارای 36 مرکز مشاوره پیش از ازدواج عنوان کرد و افزود: تمام مشاوره‌ها زیر نظر اساتید انجام می‌شود.
وی از فراخوان عمومی افراد دارای مدرک دکترای عمومی و بالینی برای صدور مجوز مراکز مشاوره در گیلان خبر داد و تصریح کرد: مراکز مداخله در کاهش طلاق در شهرستان‌ها افزایش می‌یابد.
نوبخت راد با اشاره به اینکه در 7 شهرستان گیلان مراکز مداخله در کاهش طلاق دایر است، اذعان داشت: با اختصاص اعتبار می‌توان در 4 شهرستان دیگر نیز این مراکز را راه‌اندازی کرد.

*تشکیل کمیته همبستگی هویت ایرانی اسلامی در ارشاد گیلان
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه از تشکیل کمیته همبستگی هویت ایرانی اسلامی در این اداره خبر داد و بیان داشت: 39 راهکار برای همبستگی دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
محمد حسن‌پور با بیان اینکه برنامه‌های این کمیته تا پایان سال 91 در نظر گرفته شده است، افزود: کمیته همبستگی هویت ایرانی اسلامی از آذر ماه سال جاری وارد فاز عملیاتی می‌شود.
وی با تاکید براینکه نقاط آسیب‌پذیر مختلف گیلان در عدم همبستگی شناسایی شده است، اذعان داشت: برطرف کردن موانع نیازمند ضمانت اجرایی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول