اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای پایان دادن به مشکلات ازدواج انجام شود؛

لزوم فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مسئول امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای پایان دادن به مشکلات ازدواج، لزوم فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در این استان ضروری است.

لزوم فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در کهگیلویه و بویراحمد
مریم گشتاسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اصلاح و بهبود تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده بوده و ضرورت دارد در این رابطه فرهنگ‌سازی گسترده‌ای صورت گیرد و دائم بر این موضوع تاکید شود.
گشتاسبی افزود: مشکل اشتغال، جهیزیه‌های سنگین، مهریه‌های بالا، هزینه‌های زیاد و سخت گیری در امر ازدواج جوانان، بی‌انگیزگی در تشکیل خانواده را ایجاد کرده و سن ازدواج را بالا برده است.
گشتاسبی، فرهنگ‌سازی و الگوپذیری دینی جوانان را در گرایش آنها به سمت ازدواج آسان و به موقع بسیار ضروری دانست و ابراز داشت: باید تلاش کنیم خود باوری و اعتماد جوانان در تشکل خانواده تقویت شود.
وی به کارگیری عوامل تشویقی، فراهم کردن بستر کار و شغل، مسکن و تسهیلات را از دیگر ضروریات ازدواج ساده دانست و گفت: دو مشکل اساسی پیش روی جوانان اشتغال و مسکن است که دولت تمام توان خود را در ایجاد اشتغال و تامین مسکن به‌کار گرفته است.
گشتاسبی یادآور شد: در بخش مسکن، طرح مسکن مهر مشکلات را برطرف می‌کند و در خصوص اشتغال زمینه آموزش عموم جوانان تحصیل کرده و فاقد مدرک تحصیلی فراهم شده و تسهیلات اشتغالزایی و کسب و کار در اختیار آنها قرار داده می‌شود.        
وی تاکید کرد: خیرینی که در تسهیل امر ازدواج یعنی در تهیه جهیزیه و مسکن برای جوانان فعال بوده، کارشناسانی که به صورت خودجوش اقدام به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های ازدواج می‌‌کنند، ائمه جمعه و جماعات، نویسندگان، صدا و سیما و اصحاب رسانه، مدیران فرهنگی و دانشگاهی، مراکز آموزشی و حوزوی می‌توانند در فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و به موقع تلاش کنند.
مسئول امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این میان وظیفه اصحاب رسانه را سنگین و حساس دانست و اذعان داشت: اگر رسانه به وظیفه ذاتی خود در این راستا به خوبی عمل کند بسیاری از مشکلات برطرف و فرهنگ‌سازی به درستی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول