اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی همدان:

آموزش کارشناسان گمرک موجب تقویت صادرات صنایع دستی است

خبرگزاری فارس: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان همدان گفت: توسعه و تقویت صادارت صنایع دستی نیازمند آموزش کارشناسان گمرک در این حوزه است.

آموزش کارشناسان گمرک موجب تقویت صادرات صنایع دستی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهجت عباسی صبح امروز در دومین نشست معاونان صنایع دستی غرب کشور که با حضور استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و کردستان در سنندج برگزار شد، با تاکید بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارشناسان گمرک، اظهارداشت: ادارات‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های غرب کشور باید در اسرع وقت در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزش کارشناسان صنایع دستی دستورالعملی را به گمرکات کشور ابلاغ کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین صادرات ما صنایع دستی است که از طریق گمرکات مرزی به خارج از کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: تقویت این مهم نیازمند ارائه آموزش‌های لازم به  کارشناسان گمرک در خصوص صنایع دستی است.
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی همدان تصریح کرد: علت اصلی کاهش صادرات صنایع دستی عدم شناخت کارشناسان گمرک در نقاط مرزی است، که باید با ارائه آموزش‌های لازم نسبت به قابلیت‌های صنایع دستی آگاهی‌های آنان را افزایش دهیم.
عباسی بر آموزش شاغلان صنایع دستی نیز تاکید کرد و گفت: آموزش شاغلین صنایع دستی موجب می‌شود که شاغلین در این حوزه بتوانند در راستای توسعه رشته صنایع دستی به منظور ترویج و ارتقای آن گام‌های موثری بردارند.
به گفته وی، ارائه این آموزش‌ها به آنان زمینه‌ساز ارتباط بیشتر آنها با مراکز علمی کاربردی می‌شود که این امر گام ارزشمندی در راستای توسعه و ترویج این رشته صنایع دستی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌شود.
حامد فرهادی معاون صنایع دستی استان کردستان نیز در این نشست خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی کارشناسان صنایع دستی گمرک، آموزش شاغلین صنایع دستی، همکاری صنایع دستی با مراکز علمی ـ کاربردی شد و افزود: برگزاری رشته‌های صنایع دستی در این مراکز و بررسی وضعیت نمایشگاه‌های تخصصی و بازرگانی و مسائل مربوط به بیمه صنایع دستی و مشاغل خانگی باید از اولویت برنامه‌های این حوزه قرار گیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول