اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

«در»‌ بانک صادرات اردبیل‌ در صورت عدم همکاری تخته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: مدیران و مسئولان بانک صادرات در استان اردبیل یا در عمل به تعهدات خود انجام وظیفه می‌کنند و در صورتی که همکاری نکنند باید در بانک را تخته کنند و از این استان بروند.

«در»‌ بانک صادرات اردبیل‌ در صورت عدم همکاری تخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خلخال اظهار داشت: ما کم‌کاری و پذیرش نکردن مسئولیت‌ها را در تمام حوزه‌ها بر‌نمی‌تابیم و معتقدیم بانک‌ها باید به تعهد کشوری و استانی خود عمل کنند و اگر در این زمینه دچار ضرر و زیان شدند باید به سرعت اعلام ورشکستگی کنند.
وی با انتقاد شدید از مدیران و مسئولان بانک صادرات استان اردبیل در همکاری نکردن با مدیریت استان در پرداخت تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزایی تصریح کرد: همان‌گونه که استاندار اردبیل نیز در جلسه اخیر اعلام کردند بانک صادرات گویی به وظایف خود آشنا نیست و ما خواستار اظهارنظر در مورد همکاری کردن و یا نکردن این مجموعه با سیاست‌گذاری مدیریتی استان اردبیل هستیم.
مهدی‌زاده خاطر نشان کرد: ما تنها سه ماه برای جذب اعتبار کامل 40 میلیارد تومانی تسهیلات مشاغل خانگی در استان فرصت داریم و در این زمینه برای فرصت‌سوزی اندک به تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نیاز داریم تا بتوانیم به موقع جذب اعتبار کرده و از این طریق ایجاد فرصت اشتغال کنیم.
این مسئول ضرورت ایجاد 11 هزار فرصت شغلی در بخش خانگی را یادآور شد و اضافه کرد: با گذشت سه چهارم سال تنها هفت هزار مجوز در این زمینه صادر شده که از این تعداد نیز پنج هزار ثبت‌نام‌کننده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.
مهدی‌زاده سهم شهرستان خلخال را از این تعداد کمتر از 500 نفر اعلام کرد و ادامه داد: با این روند بعید به نظر می‌رسد که تا پایان امسال تمام اعتبارات این حوزه جذب شود.
به گزارش فارس، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل از روند کند پرداخت تسهیلات بانکی مشاغل خانگی انتقاد کرد و گفت:‌ امیدواریم با وعده داده شده از سوی کمیته امداد استان اردبیل مبنی بر افزایش 150 میلیارد ریالی تسهیلات در بخش ایجاد مشاغل خانگی فرصت اشتغال به 15 هزار نفر افزایش پیدا کند.
مهدی‌زاده همچنین از تمام مدیران بانکی خواست تا عذر و بهانه بی‌جا را کنار گذاشته و با تشکیل کمیته کاری بررسی طرح‌ها در این حوزه را در اولویت قرار دهند چرا که همخوانی نداشتن منابع و مصارف در حوزه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بی‌معنی است.
وی افزود: تسهیلات حوزه مشاغل خانگی با شش ماه تنفس در اقساط 36 ماهه قابل پرداخت است و بانک‌ها حق دریافت کارمزد را در این مدت ندارند.
مهدی‌زاده در ادامه تصریح کرد: ما با سرکشی به تمام شهرستان‌ها سعی داریم میزان پرداختی‌ها و روند ایجاد اشتغال را در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و بستر خوب کارآفرینی و اشتغال را در این حوزه فراهم کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول