اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان:

تحریم در واردات و صادرات دارو بی‌تأثیر نبوده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان گفت: تحریم‌ ایران از سوی کشورهای اروپایی در واردات و صادرات دارو بی‌تأثیر نبوده است.

تحریم در واردات و صادرات دارو بی‌تأثیر نبوده است
محمد مؤمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شرکت‌های دارویی بزرگ خارج از کشور تنها پس از واریز کردن پول نقد به صورت حواله بانکی، دارو تحویل می‌دهند که چون بیشترین تأثیر تحریم ایران روی بانک‌ها نمود داشته در این زمینه اثر تحریم بر واردات دارو را مشاهده می‌کنیم.
وی بیان داشت: علاوه بر بانک سپه به تازگی بانک مرکزی مورد تحریم کشورهای اروپایی قرار گرفت که تمام این تحریم‌ها متأثر از مسائل بین‌المللی نیست.
رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل وجود این مشکلات، داروهای مشابه داروهای خارجی در اصفهان تولید شده که بیماران به دلیل اینکه مثل فرم قبلی نیست از مصرف این داروها خودداری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی در تمام تحریم‌ها برخی از مواد مانند دارو، نان، گندم و خوراک کودکان مانند شیر خشک باید مورد استثنا قرار گیرد، ادامه داد: برخی از کشورها رعایت ضوابط بین‌المللی را نمی‌کنند.
مومنی اضافه کرد: ارتباطات برخی از کشورها دچار وقفه شده است مثل ارتباط ایران با کشور کانادا و این مسئله ارتباطی با مسئله تحریم ندارد.
وی اشاره‌ای به داروهای تحت حمایت هلال‌احمر کرد و گفت: هلال احمر در گذشته به شکل انحصاری بخشی از داروها را وارد و به شرکت‌های دارویی داخل کشور توزیع می‌کرد و چون با تخفیف بین‌المللی همراه بوده به عنوان یک مرکز عام‌المنفعه به بیماران سیل‌زده کمک می‌کرد.
رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان با بیان اینکه داروهایی که از طریق هلال احمر وارد کشور می‌شد هزینه‌ای بابت گمرک و مالیات بر داروها وارد نمی‌شد، اظهار داشت: در زمان حاضر این ارگان دولتی داروها را به صورت معمول از شرکت‌های تولیدی دارو خریداری می‌کردند و تخفیف بین‌المللی بر آن وارد نمی‌شد، بنابراین قیمت داروهای هلال احمر با قیمت سایر داروها یکسان شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول