اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

تدوین سند راهبردی توسعه کشت گیاهان دارویی در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تدوین سند راهبردی توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اردبیل خبر داد.

تدوین سند راهبردی توسعه کشت گیاهان دارویی در اردبیل
خلیل نیکشاد در حاشیه جلسه تخصصی امور اقتصادی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: موافقت‌های اصولی برای کشت و توسعه گیاهان دارویی در استان اردبیل صادر شده است.
این مسئول بیان داشت: با تدوین سند راهبردی توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اردبیل امیدواریم نتایج خوبی را در این حوزه در سال‌های آینده شاهد و ناظر باشیم.
وی در ادامه سخنان خود ظرفیت استان را در حوزه گیاهان دارویی بسیار ممتاز خواند و گفت: ما ضعف‌های خود را در حوزه بازاریابی تولید،‌امر صادرات و بسته‌بندی محصول باید برطرف کنیم که با رایزنی‌های انجام شده با هشت شرکت شناسنامه‌دار که یک مورد آن اعلام علاقمندی برای همکاری با تولید محصول گیاهان دارویی در استان اردبیل کرده است یک حرکت رو به جلو را در این بخش شاهد باشیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به برگزاری کلاس‌های ترویجی برای بهره‌برداران و اقدامات لازم در مورد اطلاع‌رسانی در این زمینه برای گشایش مشکلات علاقمندان به این حوزه، خواستار تخصیص اعتبار لازم به ویژه پرداخت تسهیلات از محل صندوق مشاغل خانگی شد.
نیکشاد همچنین از ذخیره سنتی گیاهان دارویی در بین روستا‌نشینان به عنوان یک فرهنگ قدیمی یاد کرد و ابراز داشت: در این باب اگر خرید، تجارت و بسته‌بندی به شکل منسجم و در قالب یک تشکل مشخص انجام شود تولید‌کنندگان در فروش محصول خود به قیمت مناسب دچار مشکل نمی‌شوند.
این مسئول ظرفیت اشتغال در این حوزه را به خصوص برای زنان روستایی ممتاز و بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: در گذشته از محل اعتبارات داخلی می‌توانستیم تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان این بخش قرار دهیم اما در حال حاضر با معرفی آنها به اداره کار و رفاه اجتماعی انتظار می‌رود از محل اعتبارات پرداختی برای مشاغل خانگی پرداختی به این افراد را داشته باشیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل ورود جهاد دانشگاهی را به این حوزه محدود به تولید اندک و بیشتر از منظر تحقیقاتی اعلام کرد و گفت: جهاد دانشگاهی مزرعه کوچکی را در کشت و صنعت مغان به این امر اختصاص داده که نتایج تحقیقات آن می‌تواند مفید باشد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امسال 5.5 تن پیاز زعفران برای کشت وارد استان اردبیل شده است.
وی ابراز داشت: این محصول در مناطق جنوب استان به ویژه خلخال کشت و زرع شده و متوسط تولید و برداشت آن نیز در مقایسه با وضعیت کشوری مناسب بوده است.
این مسئول میزان برداشت محصول را 700 گرم در هر هکتار اعلام کرد و گفت: هر چند کشت زعفران در استان اردبیل محدود است اما با نتایج مثبتی که از کشت آن به دست آمده است امیدواریم تولید آن روز به روز رونق بگیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول