اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی اردبیل:

کشت گیاهان دارویی تا 100 هکتار در اردبیل انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان کشت محصول گیاهان دارویی در استان اردبیل از 75 هکتار در سال‌های گذشته به بیش از 100 هکتار ارتقا یافته است.

کشت گیاهان دارویی تا 100 هکتار در اردبیل انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد پیش از ظهر امروز در جلسه تخصصی امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت: کشورمان ایران یکی از مناطق بی‌نظیر دنیا در تولید گیاهان دارویی است به طوری که بیش از 900 گونه گیاه دارویی در کشور شناسایی شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: ‌در استان اردبیل از این تعداد 400گونه گیاه دارویی در مناطق مختلف شناسایی شده که تعدادی از آنها به مرحله تولید برای مصرف رسیده است.
این مسئول با اعلام اینکه 50 درصد منشأ تولید دارو در دنیا گیاهان دارویی است، افزود: در کشور ما 34 کارخانه تولید گیاهان دارویی وجود دارد که 16 کارخانه به صورت تخصصی گیاهان دارویی تولید کرده و روانه بازار مصرف می‌کنند.
نیکشاد ادامه داد: از چند سال پیش کشت و زرع گیاهان دارویی در استان اردبیل رونق گرفته به طوری که در سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی شناسنامه‌دار ما 75 هکتار بوده است.
وی بیان داشت: از این اراضی بیش از 75 تن اندام گیاهان دارویی اعم از برگ، ساقه، ریشه و پرچم فرآوری شده و در کنار آن یک هزار و 200 لیتر گلاب، یک هزار و 200 کیلوگرم کیلو گلبرگ گل محمدی و 350 کیلوگرم گل خشک شده استحصال شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این زمینه رشد 30 درصدی را امسال در کشت و عمل‌آوری گیاهان دارویی در استان شاهد بودیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکشاد اظهار داشت: با ارتقای کشت گیاهان دارویی از 75 هکتار به 100 هکتار میزان تولید نیز در زمینه گلاب به یک‌هزار و 600 لیتر و بقیه فرآورده‌ها به 730 کیلوگرم ارتقا یافته است.
وی از جمله بذور توزیع شده در این حوزه را بابونه، ‌آویشن، ملیس و... اعلام کرد و گفت: هم اکنون کشت گیاهان دارویی در مناطق روستایی به صورت محدود با فعالیت خوب زنان روستایی انجام می‌شود ولی همچنان این کشت و عمل‌آوری به صورت سنتی است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول