اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

کتاب‌های غربی موجب تربیت دانشجوی غیراسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: با تدریس کتاب‌های درسی غربی دانشجویان غیراسلامی در دانشگاه تربیت می‌شوند.

کتاب‌های غربی موجب تربیت دانشجوی غیراسلامی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی شامگاه گذشته در جمع شماری از طلاب این شهرستان اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز جامعه هستند که در کنار هم می‌توانند به ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه همت گمارند.
وی تصریح کرد: 27 آذر یادآور روز عروج عالم ربانی و فاضل بزرگوار که وحدت حوزه و دانشگاه را در ابعاد مختلف ایجاد کرده است، محسوب می‌شود.
امام جمعه ابهر با بیان اینکه نباید وحدت حوزه و دانشگاه تنها در حد شعار باقی بماند، خاطرنشان کرد: با وجود انجام فعالیت‌های بی‌شمار در این راستا هنوز وحدت بین حوزه و دانشگاه به طور مناسبی ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز جامعه هستند که هر دو در علم و عمل به سوی آرمان‌های جامعه حرکت می‌کنند و جامعه ایده‌آل در صورت توجه به علم و عمل هر دو حوزه محقق می‌شود.
رحیمی یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه تنها در صورت حضور دانشگاه در حوزه و یا حوزه در دانشگاه محقق نمی‌شود، بلکه این حضور باید به صورت عملی محقق شده و دانشگاهیان و حوزویان از برنامه‌های یکدیگر به نحو مطلوبی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه کتب دانشگاهی باید به سوی اسلامی شدن پیش رود، خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که در حال حاضر در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، اسلامی نبوده و برنامه‌ریزی مطلوبی برای اسلامی شدن کتاب‌های دانشگاهی اندیشیده نشده است.
امام جمعه ابهر بر لزوم توجه به اسلامی شدن دانشگاه با حضور روحانیان و حوزویان تاکید کرد و بیان داشت: با تدریس کتاب‌های درسی غیر اسلامی دانشجویان غیر اسلامی در دانشگاه تربیت می‌شوند.
وی با بیان اینکه باید کتب دانشگاهی از سوی حوزویان ارائه شود، افزود: حوزویان باید کتاب‌های درسی اسلامی را در اختیار دانشگاه قرار دهند.
رحیمی خاطرنشان کرد: اگر زمینه‌سازی‌های لازم برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها اندیشیده شود، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای وحدت بین حوزه و دانشگاه فراهم می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو بال پرواز نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند، رشد و تعالی نظام میسر است.
امام جمعه ابهر افزود: موفقیت‌های نظام در عرصه علمی، نشأت گرفته از همکاری و همراهی حوزه و دانشگاه است و نباید اجازه داد که این دو مرکز علمی از هم جدا شوند، بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه گام برداشت.
وی یادآور شد: وظیفه دولت‌ها در بخش فرهنگی، ایجاد وحدت هویت فرهنگی در جامعه است که وحدت حوزه و دانشگاه نیز از این مسیر محقق می‌شود.
رحیمی تصریح کرد: علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید اهمیت مهندسی فرهنگی را در جامعه، به درستی تبیین کنند.
وی افزود: برای پرداختن به وحدت حوزه و دانشگاه باید نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها شناسایی و تحلیل شوند تا متناسب با آنها سیاست‌گذاری صورت گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول