اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج؛

رسیدن به عرفان توحیدی هدف غایی حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج با اشاره به جایگاه رفیع علم و معرفت در دین اسلام، گفت: رسیدن به عرفان توحیدی هدف غایی حوزه و دانشگاه است.

رسیدن به عرفان توحیدی هدف غایی حوزه و دانشگاه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین راستی یکشنبه شب در نشست اساتید و دانشجویان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کردستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار داشت: اتحاد و یکپارچگی جامعه موحدین در سرلوحه فعالیت همه انبیا بوده و همواره این مهم را در بین پیروانشان ترویج می‌داده‌اند.
وی افزود: در زمان طلایی تاریخ اسلامی دانش آموختگان علوم در سایه کسب معارف دینی و اخلاقی با سایر علوم نیز آشنا می‌شدند و در یک مکان واحد با علوم مختلف آشنا می‌شدند و همین امر موجب صدور آموزه‌های اسلامی به سراسر دنیا و تربیت عالمان و فرزانگان بزرگی شد.
امام جمعه موقت سنندج، تصریح کرد: دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون با توطئه‌های گوناگون درصدد جداکردن و دور کردن مسلمانان از آموزه‌های دینی بوده و در این مسیر نیز در برهه‌های زمانی مختلف با القای شیوه‌های آموزشی و علمی منحط سعی بر اجرایی کردن این هدف شوم داشته‌اند.
ماموستا راستی اظهار داشت: با توجه به هجمه‌ها و توطئه‌های روزافزون دشمنان هم‌اکنون نیاز بیشتری به پیوند و همکاری بین حوزه‌های علمیه و مراکز دینی کشور با دانشگاه‌ها احساس می‌شود و طبق آموزه‌های دینی تبعیت از شریعت اسلام لازمالاتباع و واجب همگانی است.
امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: رسیدن به عرفان توحیدی هدف غایی حوزه و دانشگاه بوده و این مهم با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور محقق شده است و باید با تمام توان از این موهبت الهی دفاع نماییم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول