اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد:

وحدت حوزه و دانشگاه در عمل توطئه‌ها را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ایجاد اتحاد و وحدت میان دانشگاه و حوزه همه توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم خنثی خواهد شد.

وحدت حوزه و دانشگاه در عمل توطئه‌ها را خنثی می‌کند
حجت‌الاسلام حافظ ثابت امروز به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه عمری به بلندای انقلاب اسلامی ایران دارد که نباید نگاهی شعارگونه به آن داشته باشیم.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد، وحدت حوزه و دانشگاه را از اولین مطالبات مردم ایران در بدو پیروزی انقلاب دانست و گفت: دشمنان این مرز و بوم همواره تلاش داشته‌اند تا نه تنها از اتحاد این دو نهاد موثر جلوگیری کنند بلکه با طرح و نقشه‌های مختلف موجب جدایی آن‌‌ها از همدیگر شوند.
وی بیان داشت: تجهیز شدن به دو بال علم و ایمان از آثار مثبت نزدیکی حوزه و دانشگاه است که دشمن با آگاهی از این موضوع با آن مخالفت می‌کند.
این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد حوزه و دانشگاه را به هم وابسته دانست و تاکید کرد: نیازهای این دو نهاد تاثیرگذار در جوامع بشری هیچکدام بر دیگری برتری نداشته و مهم این است که دانشگاه و حوزه در کنار هم برای هدفی مشترک تلاش کنند.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر وحدت دانشگاه و حوزه به شکل مطلوب خود اتفاق بیفتد، دانشگاه‌های ما به روح تقوا و صفای معنویت آمیخته شده و حوزه‌های ما نیز بیش از گذشته به سلاح مهم علم و به‌روز بودن مجهز خواهند شد.
ثابت، حوزه و دانشگاه را در کهگیلویه و بویراحمد ولایتمدار و همراه با ملت خواند و ادامه داد: حضور جامعه دانشگاهی و حوزوی در کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس سرآمد و افتخار آمیز بوده است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنی مکمل بودن برای همدیگر و حرکت هم‌سوی آن‌ها بوده که این مهم مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است. 
وی با اشاره به تاکیدات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حضرت امام خمینی(ره) می‌فرماید: «توصیه این جانب آن است که نسل حاضر و آینده غفلت نکنند و دانشگاهیان و جوانان برومند عزیز، هر چه بیشتر با روحانیان و طلاب علوم دینی پیوند دوستی و تفاهم را محکم‌تر و استوارتر سازند و از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن قدّار غافل نباشند و به مجرد آنکه فرد یا افرادی را دیدند که با گفتار و رفتار خود درصدد است بذر نفاق بین آنان افکند، او را ارشاد و نصیحت نمایند و اگر تأثیر نکرد، از او رو گردان شوند و او را به انزوا کشانند و نگذارند توطئه، ریشه بدواند».
وی ثابت داشتن جامعه‌ای متعالی و معنوی را مستلزم تلاش جامعه دانشگاهی و حوزوی دانست و خاطرنشان کرد: امروز برای داشتن جامعه‌ای که بتواند به بسیاری از نیازهای بشر پاسخ دهد باید در مسیر تعالی، اخلاق و معنویت پیش برویم.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: دانشجویان، دانشگاهیان و حوزویان در استان کهگیلویه و بویراحمد افرادی متعهد و ولایت‌پذیر هستند که برای وحدت دانشگاه و حوزه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول