اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد رشت:

پیوند حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: پیوند حوزه و دانشگاه استقلال و پیشرفت هر چه بیشتر کشور را رقم می‌زند.

پیوند حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر با اشاره به فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نیازهایی که در طلیعه انقلاب اسلامی وجود داشت موجب نامگذاری چنین روزی با توجه به شهادت دکتر مفتح شده است.
وی با بیان اینکه این نیازها و ضرورت‌ها امروز با وسعت و گستردگی بیشتری همچنان وجود دارد، افزود: شهید مفتح از جمله افراد متفکر و روشنفکری بود که توانست در نظام اندیشه و بنیادین آموزش کشور تحول ایجاد کند.
میرابراهیمی با اشاره به شهادت دکتر مفتح عنوان داشت: دکتر مفتح منادی و مظهر پیوند بین حوزه و دانشگاه است زیرا ایشان از چهره‌های حوزوی و تحصیل‌کرده زمان خود بوده که برای پیوند بین حوزه و دانشگاه همت‌های بسیاری را به کار بست.
وی با اشاره به حوزه به عنوان نماد دین باوری و دانشگاه به عنوان نماد علم، ابراز داشت: پیوند دو قشر طلبه و دانشجو نشان دهنده پیوند علم و ایمان و در کنار یکدیگر بودن آنهاست.
این مسئول با بیان اینکه امروز نیز جامعه نیازمند متفکرانی مانند دکتر مفتح است، خاطرنشان کرد: این پیوند باید هر چه بیشتر مستحکم شود زیرا دشمن همواره سعی در ایجاد فاصله بین فضای دینی و علمی را داشته و تا اندازه‌ای نیز با ترور دانشمندان و روحانیون ما به اهداف خود نزدیک شده است.
وی با اشاره به اینکه طلبه و دانشجو باید در فضای آزاد و صمیمی مانند فضای کرسی‌های آزاداندیشی حرف‌های یکدیگر را بشنوند، اذعان داشت: به تعبیر استاد مطهری علم و دین دو بال پرواز انسان هستند.
میر ابراهیمی بر اجرای سیاست‌های کلان در این راستا تاکید کرد.

*پرواز پهپاد در آسمان ایران نقض حقوق ملت ایران است

وی به غنیمت گرفتن هواپیمای جاسوسی آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: اصل قضیه از نظر بین‌المللی کاری خلاف بوده و آمریکا باید دلایل خود را از فرستادن پهپاد به آسمان ایران توضیح دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه آمریکا با شعار حمایت از حقوق بشر آشکارا ناقض حقوق بشر است، افزود: کشور مورد تجاوز قرار گرفته شده یعنی ایران اختیار هرگونه تصمیم‌گیری در باره هواپیمای جاسوسی را دارد.
وی متذکر شد: ماموریت پهپاد چیزی جز جاسوسی نبوده و مردم باید این را بدانند زیرا وقتی ایران این عمل را جاسوسی عنوان کرده آمریکا هیچ اعتراضی به این مسئله نکرده است و این نشان می‌دهد که شکست خود را در این ماموریت جاسوسی پذیرفته است.
میرابراهیمی، با اشاره به تاریخ استکباری آمریکا ابراز داشت: به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا حاصل پیوند ایمان و علم یا همان وحدت حوزه و دانشگاه بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول