اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

اندیشه ناب امام بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه بود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر گفت: بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه، اندیشه ناب امام خمینی (ره) و امروز اندیشه ناب مقام معظم رهبری است.

اندیشه ناب امام بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی شامگاه یکشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج با بیان اینکه شهید مفتح تابلویی از یک چهره مبارز، علمی و دینی است، عنوان داشت: ما در بحث پژوهش، یاد گرفتن را یاد می‌گیریم و برای اینکه بتوانیم راه‌های یاد گرفتن را بیاموزیم، باید هزینه کنیم.
وی افزود: هر میزانی که در بخش‌های پژوهشی، دانش‌آموزی و دانشگاهی هزینه شود باز کم است و باید توجه ویژه‌ای به بحث پژوهش شود.
یوسفی در ادامه با بیان اینکه ایجاد تقابل بین ملیت و دین یکی از توطئه‌های شوم دشمنان است، گفت: ایجاد تقابل بین علم و ایمان و نیز ایجاد تقابل بین سنت و تاریخ گذشته و پر افتخار ما با علم جدید از دیگر توطئه‌های دشمنان است.
وی افزود: دشمنان می‌خواهند این تقابل را رسمیت داده و روحانی را به عنوان کسی که در حوزه درس خوانده، مرتبط با علوم اسلامی بوده و با علم روز آشنا نیست معرفی کنند.
فرماندار شهرستان ابهر تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی نیست که اصول و چارچوب حوزه یا دانشگاه را کنار گذاشته و این مجموعه‌ها را با هم تلفیق کنیم.
وی با بیان اینکه ما در بحث وحدت تکیه بر مشترک‌ها داریم، اضافه کرد: بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه، اندیشه ناب امام خمینی(ره) و امروز اندیشه ناب مقام معظم رهبری است.
یوسفی افزود: باید از فرامین مقام معظم رهبری در نشست‌های صمیمی ایشان با دانشجویان و بعضی اوقات گفتمان انتقادی ایشان در بحث حوزه، در راستای وحدت حوزه و دانشگاه بهره‌گیری کرد.
وی اضافه کرد: امروز این وحدت، انسجام و تکیه بر وجوه مشترک‌ حوزه و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری ضرورت خود را نشان می‌دهد.
فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه علت ضروری بودن این مهم، هجمه و توطئه‌های شوم دشمنان در این حوزه است، ابراز داشت: دشمن درصدد است که هم دانشگاه و هم حوزه وجود نداشته باشد، چرا که وجه مشترک این دو مجموعه در راستای تربیت آدم است.
وی افزود: حوزه و دانشگاه به دنبال تربیت فردی هستند که با فضیلت‌های انسانی بوده و با وجود خود در مسیر توسعه و تعالی نظام و جامعه اسلامی گام برداشته و تخصص و تعهد را همزمان داشته باشد.
یوسفی تصریح کرد: وقتی بحث از وحدت حوزه و دانشگاه می‌کنیم نباید فقط به دنبال ارتباط دادن اجباری بین یک نگاه سنتی و مدرنیته باشیم.
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "من از دانشگاه استعماری می‌ترسم" خاطرنشان کرد: این جمله یک سخن تکان دهنده است و می‌تواند به عنوان یک منشور برای آینده باشد.
فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه دانش‌‌آموزان و دانشجویان آینده‌سازان این جامعه و مملکت اسلامی هستند، اظهار داشت: ایشان باید با فراگیری علم و دانش جامعه را به سوی پیشرفت سوق دهند.
وی افزود: در این میان دبیران و مسئولان وظیفه سنگینی را به عهده دارند که باید در راستای ارتقای سطح دانش، دانش‌آموزان و دانشجویان با برنامه‌ریزی مناسب در راستای رشد و شکوفایی ایشان نهایت تلاش و دقت را صورت داد.
یوسفی اضافه کرد: امروزه جهان روز به روز در حال پیشرفت است و مسئولان نیز باید در این راستا برای دانش‌آموزان و دانشجویان زمینه و امکانات لازم را فراهم سازند.
وی با اشاره به توطئه‌های فرهنگی دشمنان بر علیه قشر جوان کشور تصریح کرد: امروز دشمنان با سرمایه‌گذاری عظیم خود در این حوزه و با ارسال مواد مخدر، محصولات ضدفرهنگی و مشروبات الکلی به داخل کشور، درصدد زدودن اعتقادهای پاک جوانان این نظام هستند.
فرماندار ابهر افزود: خوشبختانه در این راستا جوانان کشور ما با درایت و هوشیاری خود کمتر تحت تاثیر توطئه‌های دشمنان قرار گرفته‌اند و همواره درصدد مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان قسم خورده این نظام هستند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول